اقتصاد بعنوان پاشنه آشیل و ساختاری که به رغم گوشزد مقام معظم رهبری و تاکیدات فراوان ایشان، آنچنان که باید و شاید توسط دولتمردان بدان پرداخته نشده و محور اصلی اعتراضات چند روز اخیر بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۱۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آنچه در این چند روز در کشور رقم خورد، برگی از تاریخ انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داد.

اقتصاد بعنوان پاشنه آشیل و ساختاری که به رغم گوشزد مقام معظم رهبری و تاکیدات فراوان ایشان، آنچنان که باید و شاید توسط دولتمردان بدان پرداخته نشده و محور اصلی اعتراضات چند روز اخیر بوده است.

همه‌ی شواهد نشانگر آن است که گرانی، رکود و بیکاری موجود در جامعه، اصل حقیقت و خمیر مایه اعتراضات و مطالبات به حق مردمی است، که صد البته حق قانونی و طبیعی مردم بوده و از ویژگی‌های یک جامعه پویا، با انگیزه و فعال می‌باشد.

حکوکت اسلامی ایران نیز بر اساس قانون اساسی و بر خلاف حکومت‌های جبار و مدعی این حق را کاملا به رسمیت شناخته است.

اما در بحبوبه این مطالبات مردمی، عده‌ای که تاریخ گواه ضرر رسانی آنان به کشور است، بار دیگر با تدارک زمینه‌های آشوبگری و اغتشاش، در صدد آن بودند که این اعتراض مسالمت آمیز را محفل عقده گشایی و انتقام از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند، کما اینکه نحوه‌ی ابراز مطالبات را به سمتی ناصواب و غلط هدایت کرده و شعارهایشان کاملا نامربوط و بی ربط از مسائل اقتصادی و معیشتی بود، چرا که مطالبات به حق مردمی چه نسبتی با اعمال هنجارشکنانه از جمله آتش زدن، تخریب و مجروح کردن دارد.

اما به فضل الهی، آگاهی ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی و همچنین بیداری و دقت نظر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، نقشه‌ی شوم آنان را نقش بر آب کرد.

آنچه در این میان ضروری است، سوء استفاده‌ی دشمن از شرایط اقلیمی است.

شهرستان بیجار که بافت در هم تنیده‌ای از اقوام و مذاهب است، نشان داد که وحدت کلمه و پیروی از ولایت را مطابق سالیان پیش، سرلوحه خویش قرار داده است، موضوعی که همچون خاری در چشم دشمنان و بدخواهان‌ای خطه از ایران اسلامی می‌باشد.

به فضل الهی و بار رهبری شجاع و بصیر انقلاب و هوشیاری و رشادت مردم، درخت انقلاب که آبیاری شده با خون هزاران شهید است از هر گزندی مصون خواهد ماند و دشمنان این انقلاب و نظام آرزو‌های خود را به گور خواهند برد.

یادداشت: سید میثم سیداحمدی

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات