سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد:

بهترین راه مقابله با بحران آب؛مدیریت مصرف در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت

دکتر جوادیان زاده بهترین راه مقابله با بحران آب را مدیریت مصرف در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت دانست و از بسیج مهندسین درخواست نمود در این راه به سازمان‌های دولتی کمک نماید.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۵۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، جلسه هیئت اندیشه ورزی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد با موضوع آب و محیط زیست در تاریخ سه شنبه ۹۶/۱۰/۱۹ با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد مهندس امیدی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد دکتر جوادیان زاده و اعضائ بسیج مهندسین استان یزد در سالن جلسات سازمان بسیج مهندسین برگزار شد.
در این جلسه دکتر جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در مورد وضعیت آب و محیط زیست استان یزد توضیحات کاملی را ارائه داد.
دکتر جوادیان زاده اعلام نمود متوسط بارش استان یزد از اول سال آبی تا کنون ۲ میلیمتر بوده است که بسیار پایین است.
وی گفت: در حال حاضر ۱۳۰ درصد آب‌های سفره یعنی مجموع آب تجدید شونده و آب چاه‌ها در استان برداشت میشود. در حالی که استاندارد جهانی ۴۵ درصد میباشد. یعنی ۸۵ درصد بیشتر از استاندارد آب از سفره برداشت میشود؛ و این عامل باعث شده در سال سطح آب زیرزمینی در استان یزد ۴۵ سانتی متر پایین رود.
دکتر جوادیان زاده بیم‌های استان در موضوع آب در بعد مصارف را مربوط به افزایش جمعیت، توسعه کشاورزی، توسعه صنعتی و توسعه اجتماعی دانست و در بعد منابع تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت منابع آبی دانست.
دکتر جوادیان زاده یکی از معضلات یزد را کشتارگاه‌ها و محل‌های دفن زباله دانست و بیان داشت فضولات، فاضلات و شیره‌های زباله باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی یزد میشود و اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود چاه‌های آب مجاور این مراکز قابل شرب نخواهند بود.
دکتر جوادیان زاده بهترین راه مقابله با بحران آب را مدیریت مصرف در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت دانست و از بسیج مهندسین درخواست نمود در این راه به سازمان‌های دولتی کمک نماید.
ارسال نظرات