تراز سطح آب، وسعت و حجم آب موجود در دریاچه ارومیه باز هم در میانه دی ماه سال ۹۶ کاهش یافت و وضعیت بحرانیاین دریاچه را بحرانی‌تر کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۸۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها وضعیت دریاچه ارومیه همچنان شرایط مناسبی ندارد و رو به وخامت گذاشته است؛ تراز سطح آب، وسعت و حجم آب موجود در دریاچه ارومیه بازهم در میانه دی ماه سال 96 مورد اندازه‌گیری قرار گرفت که نشاندهنده وضعیت نامناسب آن است.

وضعیت دریاچه ارومیه در روز هجدهم دی ماه 96 از سه شاخص «تراز سطح آب»، «وسعت دریاچه» و «حجم آب موجود» مورد بررسی قرار گرفت.

تراز سطح آب:

تراز سطح آب دریاچه در روز هیجدهم دی ماه 96 به 1270.30 سانتی‌متر از سطح دریا رسید؛ این تراز نسبت به روز مشابه در سال قبل 24 سانتی‌متر و نسبت به میانگین بلند مدت 4.5 متر کاهش نشان می‌دهد.

وسعت دریاچه:

وسعت دریاچه ارومیه که بسیار مهم محسوب می‌شود نیز نسبت به سال قبل و بلند‌مدت با کاهش روبه‌رو شده است؛ وسعت دریاچه ارومیه در تاریخ هجدهم دی ماه سال جاری 1759.23 کیلومتر مربع بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته 311.2 کیلومتر مربع و نسبت به میانگین دراز مدت 2767.47 کیلومتر مربع کمتر شده است.

حجم آب موجود:

حجم آب موجود در دریاچه ارومیه هم در تاریخ هجدهم دی ماه سال جاری 1.10 میلیارد متر مکعب بوده که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته 0.5 میلیارد متر مکعب و نسبت به میانگین دراز مدت 15.17 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

ارسال نظرات