مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

زدودن پیرایه ها مهم ترین اولویت ستاد ساماندهی مناسبت های مذهبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی، گفت: زدودن پیرایه ها مهم ترین اولویت ستاد ساماندهی مناسبت های مذهبی است.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۹۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سید شهاب الدین حسینی، افزود: در پی مشاهده آسیب ها و پیرایه هایی که به عزاداری های سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در طی سال های اخیر اضافه شده است در جهت زدودن این پیرایه ها از چهره عزاداری ها، طرح آسیب شناسی فرهنگ عزاداری در سال ۷۹ از سوی اداره کل تشکل های دینی تدوین و در  سال ۸۰ اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این راستا ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی تاسیس شد تا در ماه های محرم و صفر نقاط قوت مراسم های مذهبی تقویت شده و آسیب های وارد شده در عزاداری ها ساماندهی و جهت دهی شود .

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: نباید به هر بهانه ای مناسبت های حاشیه ای قرار دهیم به طوری که مناسبت های اصلی تحت الشعاع آن ها قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی رواج خرافات از جمله قمه زنی، رواج شدن انواع موسیقی،  طبل و سنج در عزاداری ها و ... را از جمله پیرایه ها و آسیب هایی دانست که به نهضت امام حسین (ع) ضربه وارد می کند  و مورد رضایت حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری نیست.

وی با اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم سال جاری افزود: اوج فعالیت های ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی در ماه محرم سال جاری بود که در این راستا ۲۵ جلسه با موضوع محرم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور هیئت های حسینی در دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در دهه آخر ماه صفر نزدیک به هزار هیئت در مشهد مقدس حضور می یابند و اعضای این ستاد در  ماه صفر امسال به مشهد مقدس رفته  و هیئت به هیئت سرکشی کرده ایم.

وی با اشاره به صحبت های یکی از سخنرانان حرم رضوی در مورد هیئت های آذربایجان که در دهه آخرماه صفر در مشهد مقدس حضور می بایند تصریح کرد: امسال در ماه صفر با حضور در مشهد مقدس از هیئت ها بازدیدد و سرکشی صورت گرفت.

وی ادامه داد: برخی از هیئت ها وقتی به هم می رسند موجب اختلاف می شوند که این یکی از آسیب های بسیار مهم است، مگر می شود که هیئت های حسینی که پرچم امام حسین را برداشته و با نام حضرت اباعبدالله سینه می زنند موجب اختلاف شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد گفت: ۱۸ جلسه با عنوان طلایه داران تبلیغ  برگزار شده،   ۲۰ جلسه با مسئولان هیئت ها و مداحان تشکیل گردیده و ۷۵ اکیپ بررسی و نظارت تشکیل شده و به خوبی اقدامات هیئت ها رصد گردیده است.

حسینی ادامه داد: تهیه و تنظیم منشور ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی به تعداد ۵ هزار نسخه و توزیع آن در بین هیئت های مذهبی، برگزاری اجتماعات پرشور در ۲۳ شهرستان استان آذربایجان شرقی از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در این راستااست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هیئت هایی که دچار آسیب بوده و ساختارشکن هستند و در فعالیت های خود به عید ولایت و موضوع غدیر بی توجه بودند تذکر داده شده است و اینکه بی توجهی به غدیر موجب به وجود آمدن حادثه کربلا شده است و در کنار آن از ۲۰۰ هیئت شاه حسین گویان  با اهدای لوح تقدیر  قدردانی شده است

ارسال نظرات
آخرین اخبار