نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجاب هرگز مانع محسوب نمی‌شود بلکه حجاب به انسان کمک می‌کند که به مدارج بالا برسد و وقتی انسان حجاب دارد یعنی حریم نگه می‌دارد و مطیع دستورات الهی است قطعاً با آرامش خیال بیشتری می‌تواند در امور علمی و اجتماعی پیش‌قدم باشد.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۰۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاشاه اظهار داشت: مسئله حجاب یکی از مسائلی است که همه فرق و مذاهب اسلامی درباره آن اتفاق‌نظر دارند و بنابراین همه مذاهب اسلامی به آن اهمیت می‌دهند.

وی افزود: یکی از ضروریت های دین این است که حجاب را از دین جدا نداند زیراکسی که حجاب را از دین جدا بداند از دین خارج‌شده و مرتد است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجاب ضرورت دین بوده و مسئله حجاب و واجب بودن آن‌هم ازنظر فقهی و هم ازنظر شرعی جای تردید نداشته که بخواهد در آن شکی مطرح شود و دلیل محکم آن را می‌توان از قرآن و روایات استخراج کرد.

وی افزود: آثار و برکات حجاب برای همه‌کسانی که اندکی اهل تفکر و تامل باشند پوشیده نیست چون مسئله حجاب موجب آرامش در جامعه بوده است.

حجت‌الاسلام شبستری بیان کرد: کسی که اهل فکر و اندیشه باشد نمی‌تواند آثار و برکات حجاب را انکار کند و قطعاً خداوند رعایت حجاب بین زنان و مردان را صلاح جامعه دانسته است و با توجه به آن دستوراتی را به مردان و زنان داده است که مردان و زنان نگاه خود را توام با حیا نموده و در پوشش خود حجاب و عفاف را رعایت کنند که این کار باعث استحکام خانواده خواهد شد.

وی افزود: زنان و دختران با تفکر در موضوع حفظ حجاب و محسنات آن می‌توانند به‌راحتی در مورد آن تصمیم بگیرند و با توجه به این‌که خداوند حجاب را بر زنان واجب کرده است که رعایت حجاب به نفع خود زنان و جامعه است اگر زنان به فلسفه حجاب توجه داشته باشند راحت‌تر می‌توانند در مقابل دستور الهی تسلیم شوند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نکته قابل‌توجه این است که زنان گمان می‌کنند که اگر محجبه باشند نمی‌توانند در جامعه به مدارج بالایی دست پیدا کنند و ازنظر علمی رشد کنند و در اجتماع از جایگاه خوبی برخوردار نباشند

شبستری خاطرنشان کرد: حجاب هرگز مانع محسوب نمی‌شود بلکه حجاب به انسان کمک می‌کند که به مدارج بالا برسد و وقتی انسان حجاب دارد یعنی حریم نگه می‌دارد و مطیع دستورات الهی است قطعاً با آرامش خیال بیشتری می‌تواند در امور علمی و اجتماعی پیش‌قدم باشد.

 

ارسال نظرات