خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

بسترهای موردنیاز برای گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی فراهم شود

کد خبر: ۸۹۷۳۷۱۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بسترهای مورد نیاز باید برای بسط و گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های دینی و قرآنی در جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه بررسی الزامات گسترش فعالیت‌های قرآنی که در ارومیه برگزار شد، بر لزوم برگزاری کارگروه‌ها و جلسات تخصصی شورای فعالیت‌های قرآنی در استان تاکید کرد و ادامه داد: موضوع‌های مختلف مربوط به کمیته‌های تخصصی باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و مباحث نیز به صورت تخصصی دنبال شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی و احصای مشکلات پیش‌رو موسسات و فعالان قرآنی استان باید گام برداشته شود، ادامه داد: اتحادیه موسسه‌های قرآنی باید در این زمینه ورود پیدا کند همچنین یکی از موضوع‌های حائز اهمیت افزایش میزان بودجه شورای فعالیت‌های قرآنی می‌باشد چرا که با مبالغ کنونی نمی‌توان مشکلات موجود را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی منبع مالی مورد اشاره را یک نوع مشوق برای استمرار بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که تخصیص اعتبار به موقع و کافی باشد می‌توان در ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی تا اندازه زیادی موفق بود و برای ارتقای کیفیت این سری برنامه‌ها گام برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حفظ استقلال مالی حوزه‌های علمیه و عدم وابستگی آنها به منابع مالی دولتی تاکید کرد و گفت: این موضوع یکی از مهم‌‌ترین مباحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به شمار می‌رود پس باید در این سمت و سو گام برداشته و برنامه‌ریزی‌های ‌لازم برای تحقق این سیاست انجام گیرد.

امام جمعه ارومیه تلاش برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان این مبحث را باید به صورت جدی‌تر دنبال کند تا اینکه آموزه‌های قرآنی به معنای واقعی کلمه و به صورت ملموس در زندگی آحاد مردم وجود داشته باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌های آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم حفظ وجهه مردمی موسسات علوم قرآنی و عدم اتکا به منابع مالی دولتی تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی که موسسات علوم قرآنی از استقلال مالی برخوردار بوده و منابع مالی مورد نیاز را خودشان قادر به تهیه کردن باشند در صورت نبود حمایت دولتی هم می‌توانند به اهداف مورد نظر و اساسنامه‌ای خود دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه ملت کشور ما اشاره کرد و گفت: در صورتی که آموزه‌های دینی به طور شایسته در جامعه نهادینه شود به طور قطع اقشار مختلف مردم مقابل آسیب‌های مختلف خواهند توانست که مقاوم باشند و تحت تاثیر تبلیغات سوء و مخرب قرار نگیرند.

 

ارسال نظرات