خبرهای داغ:

شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان در بین شهروندان آذربایجان غربی مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تا کنون هیچ‌گونه نشانه‌ای از وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بین شهروندان آذربایجان غربی مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۱۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کامیار داهیم در جلسه ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: هیچ موردی از وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بین شهروندان استان گزارش نشده است.

وی افزود: در صورت احتمال وجود این بیماری در بین شهروندان دارو و واکسن کنترل بیماری تهیه شده و آماده مصرف است.

داهیم گفت: در برخی روستاهای آذربایجان غربی وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به تأیید رسیده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از کانون‌های روستایی و طیور بومی روستایی آذربایجان غربی در اثر جابجایی و انتقال مرغ‌های غیربومی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شده بودند که به سرعت شناسایی و معدوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تا کنون در مرغداری‌های صنعتی استان موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده و گزارش نشده است.

در این جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در سطح استان و همچنین کشور، شکار ممنوع است.

پرویز آراسته افزود: کنترل قاچاق پرندگان از نقاط دیگر به استان تشدید شده اما ممکن است در این پروسه بیماری‌ها نیز انتقال یابد که باید در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج داده شود.

وی گفت: پایش مستمر منابع آبی شامل تالاب‌ها، دریاچه پشت سدها و رودخانه‌ها برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حال انجام است و البته هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان بر اثر این نوع مشاهده نشده است.

ارسال نظرات