نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف اینکه آذربایجان غربی دروازه اروپا نامیده می‌شود اما وضعیت کسب و کار مردم این استان مناسب نیست.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۱۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهروز برزگر با اشاره به وضعیت کسب و کار در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: نامناسب بودن فضای کسب و کار یکی از مشکلات عمده ما درآذربایجان غربی است و وضعیت کسب و کار در اذربایجان غربی ضعیف است.

وی افزود: بایستی بسترها و زیر ساخت های لازم برای رونق کسب و کار فراهم شود و موانعی که برای تولید وجو دارد نیز رفع شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با اصلاح قوانین دست و پا گیر، سهولت دریافت وام با نرخ کمتر و بالا بردن اختیارات استانداری در آذربایجان‌غربی می‌توان در بحث رونق دادن به کسب و کار تلاش کرد.

وی، ادامه داد: آذربایجان‌غربی بدلیل همسایه بودن با چهار کشور می تواند از موقعیت های مناسب برای ایجاد کسب و کار در داخل و خارج استان و کشور استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: با توسعه توریسم درمانی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی می توانیم در رونق کسب و کار موفق شویم.

وی، ابراز داشت: اگر حمایت دولت و مجلس زمینه را برای تبدیل منطقه آزاد به منطقه آزاد آذربایجان در سراسر مرزهای آذربایجان غربی گسترش دهیم، این امر می تواند برای بهبود کسب و کار موثر واقع شود.

وی، افزود: اگر افراد با هم اتحاد داشته باشند می توانند قدم بزرگی را برای ایجاد اشتغال در منطقه ایجاد کنند و همچنین می توانند از پتانسیل های استان های دیگر نیز برای رونق منطقه استفاده کنند.

برزگر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدات ارگانیک منطقه و نیز بهبود معیشت مردم در بحث کشاورزی باید به سوی ایجاد و تقویت کارخانه های صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی رو بیاوریم.

وی، ادامه داد: می توان در کنار هر روستا متناسب با تولیدات آن روستا از بنگاه‌های زود بازده استفاده کرد تا مردم و افراد جویای کار بتوانند در این بنگاه‌ها مشغول به کار شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توسعه گردشگری یکی از بهترین زمینه های ایجاد اشتغال در آینده است و به همین دلیل می توانیم از این روش برای پیشرفت و آبادانی استان و کشور بهره ببریم.

وی، ادامه داد: با توجه به وجود اماکن گردشگری و توریستی در سراسر آذربایجان غربی، می توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود به فکر ایجاد شغل برای جوانان باشیم و نسبت به جذب توریست از داخل و خارج کشور و اشتغال زایی برای جوانانمان گام برداریم.

ارسال نظرات