کارشناس مسائل سیاسی در جمع ائمه جماعات دانشگاه‌های استان با بیان اینکه کشور امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌برد از دانشگاهیان خواست با ایجاد حس استقلال طلبی اقتصادی، ذهنیت مردم را برای این جنگ آماده کنند.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۱۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

ایجاد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا قاسمیان کارشناس مسائل سیاسی در جمع ائمه جماعات دانشگاه های استان اردبیل که در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد به تبیین مسائل روز پرداخت و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا وظیفه هدایتگری در جامعه را به درستی ایفا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم سالاری دینی حریف جدید انقلاب برای تمام بشریت است.

حکومت های جهانی متداول، بشر را به نا امیدی کشانده است

قاسمیان با بیان اینکه روش های حکومتی دنیا مشخص است،گفت: امروز جهانیان به این نتیجه رسیده است که سبک و سیاق حکومت های جهانی، بشر را به نا امیدی کشانده است.

وی سرنوشت ایسم ها در حکومت های جهانی را یاداور شد و گفت: امروز ایسم ها به لیبرالیسم سرمایه داری ختم شده است، بطوریکه 1درصد مردم سرمایه دار بر 99درصد بقیه که مستضعف هستند تسلط دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود موفقیت های روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را خاطرشان کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران، حرف جدید جهان اسلام برای حکومت داری در جهان است.

وی با بیان اینکه امروز مردم سالاری دینی در حال معرفی خود به جهان است به تبیین نکات روز پرداخت و گفت: ماهیت فتنه اخیر به دنبال ناکارآمد نشان دادن دین در جامعه بود که به لطف خداوند متعال این توطئه دشمنان نیز با درایت و بصیرت مردم خنثی شد.

فتنه جدید به دنبال ناکارآمد نشان دادن دین در جامعه بود

قاسمیان در ادامه سخنان خود به پیامدهای ناکارآمدی دین در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج سکولاریسم در جامعه، تزریق نسخه های بیرونی حکومت داری و تضعیف نیروهای ارزشی در جامعه از جمله پیامدهای ناکارمد نشان دادن دین در جامعه است.

سیاست دین، عزت طلبی است

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سکولاریسم بدنبال نا امید کردن بشر از دین است، گفت: سیاست دینی به دنبال عدالت طلبی است در حالیکه سکولار قدرت طلب است و برای دست یابی به قدرت نیز از روش ها و گزاره های مختلف نیز استفاده می کند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف دین در حکومت داری پرداخت و گفت: سیاست دین، عزت طلبی برای افراد است، در حالیکه سکولار سرشار از ذلت است.

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مدرنیته و راهکار دین در اینخصوص اشاره کرد و گفت: اسلام با مدرنیته ای که در راستای عقلانیت دینی باشد مشکلی ندارد.

اسلام رفاه بدون عزت را نمی پذیرد

این کارشناس مسائل سیاسی اهداف استکبار از راه اندازی فتنه های اخیر را متذکر شد و با بیان اینکه استکبار امروز به دنبال جایگزین کردن نسخه بیرونی برای حکومت داری در کشورهای اسلامی است،گفت: نسخه های بیرونی حکومت داری نیز به دنبال هضم استقلال و عزت کشورها هستند.

قاسمیان تقویت نخبگان غربگرا و نفوذ دادن آنها در بدنه دولت را از دیگر اهداف استکبار در راه اندازی فتنه های اخیر عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام امروز به دنبال این هستند که با تضعیف نیروهای ارزشی است بتوانند نخبه های غربگرا در کشور را جایگزین نیروهای شایسته و ارزشی کنند تا در طولانی مدت بتوانند با ایفای نقش آنها به اهداف شوم خود برسند.

وی چالش بعدی فتنه اخیر را تجذیه ساختارهای حکومت عنوان کرد و گفت: تدوین قانون کاستا، نفوذ در ارگان ها، نهادها و بدنه مردم تنها به منظور تجذیه ساختار حکومت ایران است. تا بتوانند بعد ا تجذیه حکومت به کشور حمله کرده و ضربه نهایی خود را به ملت مومن و انقلابی وارد کنند.

مبارزه با طاغوت درونی و داخلی مهمتر از طاغوت بیرونی است

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به مسیرهای پیش روی انقلاب پرداخت و گفت: سطح اول حرکت نظام گام برداشتن در جهت مبارزه با طاغوت و طغیان گران است.

قاسمیان از آل سعود و رژیم صهیونیستی بعنوان سردمداران طاغوت بیرونی نام برد و گفت: مبارزه با طاغوت درونی و داخلی مهمتر از طاغوت بیرونی است چونکه مبارزه با طاغوت بیرونی کار سختی نیست و به راحتی می توان تهدیدات آنها را به فرصت تبدیل کرد.

حرکت های تجذیه طلبانه امروز کار منافقین است

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به تعریف طغیانگر پرداخت و گفت: هرکسی که با قانون مشکل دارد و درصدد دور زدن آن است طغیانگر محسوب می شود.

وی وضع حال افراد را ملاک دینداری آنان عنوان کرد و گفت: الزامی ندارد که چهره های سال 84 با چهره های سال 96 یکی باشد چونکه احتمال دارند در طول گذر زمان آنها گرفتار نفوذ دشمنان شده و یا با کبر و غرور دنیوی به طغیان وادار شوند.

قاسمیان با بیان اینکه همه وظیفه دارند در کسب اقتدار برای کشور تلاش کنند،گفت: عالمان دینی و اساتید دانشگاه ها در این راه وظیفه سنگینی بر عهده دارند چونکه امروز دشمنان اسلام از طریق سیاه نمایی های اینترنتی به دنبال رسیدن به امیال شیطانی خود هستند.

وی سخنان یکی از روزنامه های مطرح آمریکایی در خصوص قدرت ایران را یاداور شد و گفت: این روزنامه که از اعتبار جهانی نیز برخوردار است از ایران بعنوان هفتمین قدرت جهانی نام می برد که این خود گویای حرکت رو به رشد کشور در ابعاد مختلف است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز ما باید به دنبال تزریق باور و حقیقت محض در بین مردم باشیم، گفت: کشور ما امروز در سایه انقلاب اسلامی است که رو به جلو حرکت می کند.

وی از جامعه دانشگاهی خواست تا با تزریق روحیه مطالبه گری در جامعه، احاد مردم را به سمت مطالبه گری هدایت کند، چونکه تنها راه کشور ایجاد وحدت و انسجام ملی در مقابل رویدادها و وقایع مختلف در کشور است.

قاسمیان با بیان اینکه مردم، دولت را از نظام می دانند خاطر نشان کرد: موفقیت دولت در نظر مردم موفقیت نظام هم محسوب می شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم گفت: ایجاد نگاه جنگ اقتصادی در جامعه، امروز وظیفه دانشگاهیان است تا با ایجاد حس استقلال طلبی اقتصادی، ذهنیت مردم را برای جنگ اقتصادی آماده کنند.

ارسال نظرات