آثار دو هنرمند عکاس اردبیلی، به مرحله نهایی و نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۲۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

آثار عکاسان اردبیلی در مرحله نهایی دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در بررسی آثار رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی آثار حسین ملکی و رحمان مجرد 2 عکاس اردبیلی به مرحله نهایی و نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.

حجت مجرد، مدیر هنری "کیوریتور" جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل به نقل از دبیرکل جشنواره بین المللی فجر گفت: «مرحله نخست انتخاب آثار دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، توسط شورای هنری جشنواره متشکل از: كامبيز درم بخش، اصغر كفشچيان مقدم، بهروز دارش، فرح اصولي، بيژن صيفوري، صداقت جباري، محمد علي بني اسدي، بهزاد اژدري و منيژه صحي، با توجه به تصاویر آثار، استیتمنت ها و... در چند مرحله انتخاب و با بررسی بیش از 10000 اثر از 53 کشور جهان انجام شده است».

مدیر هنری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل، گفت: در مجموع 2764 هنرمند ایرانی و خارجی در سایت رسمی این جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد 168 هنرمند خارجی از 53 کشور جهان در این رویداد بزرگ هنری شرکت کرده اند و همچنین اعضای شورای هنری این دوره جشنواره پس از 8 روز ارزیابی آثار و بررسی اطلاعات ثبتی هنرمندان، شامل: اطلاعات شخصی، رزومه، نمونه آثار قبلی، تصاویر بخش مسابقه، استیتمنت ها و... از میان10650 اثر، تعداد 159 اثر را برای ورود به مرحله دوم انتخاب کردند.

مجرد، با بیان اینکه جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به سمت و سویی می رود که تعیین کننده و جریان ساز بوده و به یک برند تبدیل شده است، افزود: جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، در سال های اخیربا هدف معرفي ايده هاي اصيل و آفرينش هاي تعاملي و خلاقانه هنري و همچنين با قابليت هاي نوين و تعامل گرا در قالب بهره مندي از يك يا چند رشته از ظرفيت هاي كلاسيك و جديد هنرهاي تجسمي و ايده هاي اصيل و مفهومي هنرمندانه، منتشر می شود.

مدیر هنری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در استان اردبیل گفت: تهران با 1014 هنرمند، اصفهان 195 هنرمند، البرز 177 هنرمند، خراسان رضوي 173هنرمند و استان فارس با 121 هنرمند بيشترين متقاضيان حضور در دهمین جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر هستند و استان اردبیل با ارسال60 اثر از 28 هنرمند، در حد میانی قرار دارند. همچنین، هنرمندان 53 كشور براي حضور در این رویداد بزرگ هنری، ثبت نام و آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال كرده اند كه كشور صربستان با 22 هنرمند، پاکستان 12 هنرمند، ترکیه11 هنرمند، افغاستان10 هنرمند، برزیل 8 هنرمند، روسیه 8 هنرمند، اوکراین 5 هنرمند، ایالات متحده آمریکا 5 هنرمند، چین 5 هنرمند و کشور ازبکستان با 4 هنرمند، بيشترين متقاضي دراین دوره را دارند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که پیش از این؛ آثار دیگری از رحمان مجرد، حسین ملکی، حجت مجرد، احمد شیخ زاده، رضا عیسی پور، قادر منصوری، نیما وقری، فیاض بهپور، جاوید خدمتی، محمدرضا بیرام پور، صفر گالشی، ناصر صادقی، کامل روحی، فرشید علیزاده، صابر صفایی، حسین فاطمی، میر مهدی سیدی و ... از استان اردبیل در دوره های پیشین این جشنواره حضور داشته اند.

گفتنی است دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های هنری و پژوهشی با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، 3 بهمن الی 4 اسفند در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود.

ارسال نظرات