مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

قیام 19 دی مردم قم؛ زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: قیام 19 دی قم، انقلاب اسلامی را وارد مرحله مهم و حساسی كرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۵۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار قادری مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید هاشمی سنجانی با اشاره به قیام 19 دی‌ماه مردم قم گفت: قیام 19 دی قم، انقلاب اسلامی را وارد مرحله مهم و حساسی كرده بود که در اثر این قیام، زنجیره ای از حوادث و رویدادهای سرنوشت ساز و اثرگذار در سطح كشور پدید آمد.

وی افزود: مبارزان انقلابی و در رأس آنان حضرت امام خمینی(ره) بهتر و بیشتر از پیش از نتایج این قیام استفاده و روند پیچیده نهضت را به سمت پیروزی حتمی هدایت و رهبری كردند.

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: اهمیت و جایگاه این قیام در این بود كه در وهله اول حركت روبه پیش انقلاب را شتاب بخشید؛ در ثانی خصلت اسلامی و مردمی نهضت امام خمینی را ثابت و عیان تر ساخت.

سرهنگ پاسدار قادری قیام 19 دی را عاملی در اوج‌گیری اعتراضات و راهپیمایی‌های علیه حکوکت ستم شاهی دانست و گفت: كشتار مردم قم در روز 19 دی و سركوب شدید و خشن قیام عمومی در این شهر، باعث به اوج رسیدن اعتراضات و راهپیمایی‌ها در اغلب شهرهای ایران در روزهای بعد شد و از همین نقطه بود كه رژیم مقتدر و باثبات پهلوی دچار بحران عمیق و انقلاب گشت.

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: قیام 19 دی قم زمینه‌ها و علل و عوامل مختلفی داشت. هرچند تبعید حضرت امام خمینی(ره) به نجف و دوری ایشان از مركز مبارزات اسلامی قم، ادامه نهضت اسلامی را با مشكل و مانع روبه رو ساخت ولی اندیشه مبارزه و مخالفت با رژیم پهلوی به عنوان یك نظام باطل و ظالم در روح و جان مردم باقی مانده بود.

وی ادامه داد: از این رو دوام گفتمان مبارزه كه حاصل اندیشه های سیاسی امام بود، زمینه اصلی قیام 19 دی محسوب می شد و علاوه بر این، دوره سخت اختناق و سركوب نیز موجبات قیام را فراهم ساخت.

سرهنگ پاسدار قادری خاطرنشان کرد: درگذشت دكتر علی شریعتی، فضای باز سیاسی و مجموعه حوادث این دوره، شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی و رهبری های امام خمینی(ره) و از همه مهمتر مقاله اهانت آمیز 17 دی 56، از زمینه‌ها و عوامل مهم قیام 19 دی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار