خبرهای داغ:
به منظور بزرگداشت شهیدان گلگون کفن، یادواره شهدای حماسه ۲۱ دی لالی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۶۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، مدافعان حرم، طلاب و روحانیون یادواره شهدای قیام 21 دی لالی برگزار می‌شود.

این یادواره به منظور گرامیداشت شهدای قیام 21 دی ماه سال 1357 شهرستان لالی برگزار می‌شود که مردم خوزستان از جمله از مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، قلعه خواجه، حتی، آبژدان و اهواز یاد این شهیدان را گرامی می‌دارند.

یادواره شهدای لالی با حضور جوانان و نوجوانان استان خوزستان روز پنج‌شنبه 21 دی ماه همزمان با برپایی نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود.

مسجد النبی(ص) لالی میزبان میهمان شهیدان و محفل بزرگداشت شهدای قیام 21 دی ماه سال 1357 است که با حضور علمای استان خوزستان برگزار می‌شود.

در یادواره شهدای قیام 21 دی ماه مردم لالی آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی می‌پردازد و مطالبی را در مقام و منزلت آنان بیان می‌کند.

همچنین در این یادواره مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند تا معنویت یادواره شهدای قیام 21 دی ماه مردم لالی دو چندان شود.

 جوانان بختیاری و دلیر شهرستان لالی در روز 21 دی‌ ماه سال 1357 در اعتراض به دستگیری چند تن از جوانان انقلابی با اجتماع در کنار زمین فوتبال منطقه (مسجدالنبی فعلی) راهپیمایی خود را به سمت میدان بازار آغاز کردند.

پس از اجتماع در کنار میدان بازار (میدان شهدای 21 دی)، ماموران رژیم با بی‌رحمی تمام به آنها حمله کرده و با اسلحه‌های خود به طور مستقیم جوانان برومند این دیار را مورد هدف قرار دادند.

در این حمله ددمنشانه سه تن از جوانان برومند لالی به نام‌های شهید اسکندر حاجی‌پور، شهید چنگیز حاجی‌پور و شهید خیبر حاجی‌پور به ضرب گلوله مستقیم ماموران شاه به شهادت رسیدند.

علاوه بر سه شهیدی که در این تظاهرات تقدیم انقلاب شده پنج نفر دیگر از جوانان و دانش آموزان شرکت کننده در تجمع از نواحی مختلف بدن مجروح ‌شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها