خبرهای داغ:
آموزش عمومی امربه معروف ونهی از منکر بسیجیان حوزه حضرت صدیقه کبری(س) سپاه ناحیه پاوه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۷۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از پاوه، آموزش عمومی امربه معروف ونهی از منکر بسیجیان حوزه حضرت صدیقه کبری(س) سپاه ناحیه پاوه، با حضور  حلقه های صالحین این حوزه  در محل پایکاه حضرت سمیه(س) با سخنرانی مسئول صالحین بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه پاوه برگزار گردید.
 
در این نشست  صفری با بیان اینکه ریشه و کلیات احکام شرعی را باید در قرآن کریم و شرح و تفصیل و شاخه های آن را در سنت جست یاد آور شد که قرآن کریم در آیه های فراوانی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است که از جمله آن می توان به آیات ۱۰۴و۱۱۴ سوره آل عمران اشاره کرد که می فرماید:باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند. و آنها همان رستگارانند(۱۰۴آل عمران )به خدا و روز واپسین ایمان می آورند؛ امر به معروف و نهی از منکر می کنند؛ و در انجام کارهای نیک، پیشی می گیرند؛ و آنها از صالحانند(۱۱۴آل عمران ) وی در ادامه با اشاره به اینکه وجوب امر به معروف و نهی از منکر از بدیهیات است و کسی از مسلمانان در آن شک نکرده است خاطر نشان کرد که وجوب این دو فریضه در همه ادیان الهی بوده و امت‌های گذشته نیز بدان مکلف بوده اند.
 
 
وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از شئون پیامبری است ترک امر به معروف و نهی از منکر علت نابودی جوامع گذشته بوده است.امربه معروف و نهی از منکر از حقوق متقابل مسلمانان است و افراد جامعه اسلامی در برابر آن مسئولند. زنان نیز مکلف به امر به معروف و نهی از منکر هستند.
 
 
وی در پایان هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر دانست ویاد آور شد: برای نیل به این هدف به نظر می رسد که باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه های عملی مانند احترام به شخصیت افراد، ارشاد تدریجی، نرمخویی و محبت، تشویق به ارزش‌هاو….باشیم.
ارسال نظرات