کارگاه آموزشی «نوجوان سالم من» با حضور محدثه دهستانی کارشناس مرکز بهداشت شهرستان بافق در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۹۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این کارگاه «محدثه دهستانی» ابتدا به فرزندپروری در دو محور محبت توجه و انضباط کنترل پرداخت و گفت: والدین باید حساسیت کمی در مقابل فشار وارده بر نوجوان نشان دهند، چون در غیراینصورت نوجوانان رشد یافته در چنین خانواده‌هایی مستقل و تصمیم گیرنده نخواهند بود.
وی افزود: در چنین خانواده‌هایی پدر و مادر به راحتی ارتباط خود را با فرزندان از دست می‌دهند، نوجوانان پنهان کاری می‌کنند و از بیان افکار، احساسات و انگیزه‌های خود امتناع می‌ورزند. همچنین تنبیه شدید، شورش در برای خواسته‌های غیرمعقول و سخت گیری‌های شدید و ... از دیگر پیامد‌های چنین رفتاری می‌باشد.
این کارشناس نوجوانان اظهار کرد: در بعد دیگر مهارت‌های فرزند پروری که هوشمندانه و مؤثر همراه با ارتباط خوب با فرزندان است می‌توان قانون‌های روشن و صریح گذاشت و عواقب عدم رعایت آن را نیز گوشزد نمود. وی ادامه داد: نظارت بر فرزندان، ارتباط مناسب با آنها، حضور در زندگی اش و شنونده و گوینده خوب بودن برای او در ضمن کنترل موانع ارتباط می‌توان آرامش را به آن‌ها انتقال داد.
دهستانی در پایان نکاتی در رابطه با نحوه برخورد والدینی که دچار آسیب هستند با فرزندان و ارتباط گیری با آن‌ها در محیطی امن و به دور از استرس را بیان کرد.
ارسال نظرات