معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه منویات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی را بسیاری از ادارات عملیاتی نکردند و تنها نهادی که از همان ابتدای پای کار آمده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است
کد خبر: ۸۹۷۳۸۴۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان محمدعلی حمیدیان در بازدید سرزده از کمپ‌های ترک اعتیاد و اقدامات سپاه در قالب قرارگاه جواد الائمه (ع) و پاتوق‌های معتادین در حاشیه شهر زاهدان که به همراه فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زاهدان انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در جلسه‌ای که بیش از سه ساعت با مسئولان داشتند، چهار آسیب اجتماعی شامل حاشیه نشینی، اعتیاد به مواد مخدر، طلاق و مفاسد اخلاقی را ذکر کردند و درخواست مبارزه و مقابله با آن‌ها را داشتند.
وی ادامه داد: متاسفانه منویات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی را بسیاری از ادارات عملیاتی نکردند و تنها نهادی که از همان ابتدای پای کار آمده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه برگزاری جلسات و مصوبه داشتن بدون کار عملیاتی فایده‌ای ندارد، تاکید کرد: ما بار‌ها اعلام کرده ایم که اگر نهادی و یا فردی کار عملیاتی در این خصوص انجام داده است اعلام کند، چراکه آمادگی راست آزمایی آن‌ها را داریم.
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان اظهار کرد: از همان روز‌های نخست که این آسیب‌ها توسط مقام معظم رهبری بیان شد، در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به دنبال تحقق این فرامین در استان بودیم و امسال نیز این روند ادامه دارد و خوشبختانه هم اکنون برنامه‌های ما با طرح‌ها و اقدامات سپاه پیوند خورده است.
حمیدیان تصریح کرد: ما به دنبال رفع موازی کاری‌ها و افزایش هم افزایی هستیم که در این راستا جلسات متعددی برگزار و چندین بار از روند کار‌ها در مناطق حاشیه شهر به مثل شیرآباد بازدید شده است.
وی با بیان اینکه سپاه به عنوان اولین نهاد‌ها در عرصه عملیاتی منویات مقام معظم رهبری در زمینه آسیب‌های اجتماعی است، تاکید کرد: سپاه به دنبال آن است که با تمام توان با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کند.
شایان ذکر است در این بازدید مسئولان ضمن آشنا شدن با مشکلات منطقه برای بهبود وضعیت و رفع موانع برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادند.
ارسال نظرات