خبرهای داغ:
سردار غیب پرور گفت: مسجد کانون جوشان انقلاب اسلامی است و باید کانونی برای تربیت جوانانی باشد که می خواهند پای کار انقلاب باشند.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۶۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور در اجتماع فرماندهان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویش انقلاب در میان جوانان قابل لمس است و بصیرت و ژرف نگری میان دانش آموزان عزیزمان هم آوا و عیان می باشد

سردار غیب پرور با اشاره به طرح ویژه بسیج در میان دانش آموزان کشور به نام طرح شهید بهنام محمدی تاکید کرد: مهمترین طرح بسیج در سال آینده طرح شهید بهنام محمدی است که نقطه ی پیوند مسجد، مدرسه و خانه می باشد.

وی با یادآوری دوران باشکوه دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس اهل مسجد بودند و اگر ما بخواهیم حیاط مطمئنی را برای انقلاب اسلامی ترسیم کنیم نقش آفرینی مسجد و مساجد مورد نیاز است.

وی در همین خصوص افزود: مسجد کانون جوشان انقلاب اسلامی است و باید کانونی برای تربیت جوانانی باشد که می خواهند پای کار انقلاب باشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر یک از جوانان ما بایستی حداقل به یک مسجد وابسته باشند و نمی توان فردی را بسیجی دانست اما با مسجد کاری نداشته باشد.

وی به بازنگری تعاریف جدید بسیج در مجموعه سازمانی خود اشاره نمود و عنوان کرد: منظور ما از بسیجی بودن لزوما افراد دارای پرونده نمی باشند بلکه تمام ملت ایران که نظام و رهبری را دوست داشته و به شهداء علاقه مند هستند بسیجی اند غیر از عده معدودی منافق، سلطنت طلب و ضد انقلاب.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با تاکید به حضور فعال بسیجیان در مساجد تاکید کرد: دشمن می خواهد مساجد را خالی کند که بایستی بسیجیان وابسته و پیوسته به مسجد بوده و دشمنان را در این زمینه خلع سلاح کنند.

وی رکن دوم در طرح شهید بهنام محمدی را مدرسه دانسته و تصریح کرد: مدارس ما قبل از آموزش باید کانون تربیت باشند و کشوری که مردمان تربیت شده و فهیم داشته باشد دیگر دشمنان در آن نفوذ و رسوخ نخواهند داشت.

وی با تمجید از دیدگاه های خوب وزیر آموزش و پرورش گفت: هم افزایی میان بسیج و آموزش و پرورش باید بیش از پیش تقویت گردد که در این طرح از هر مسجد دو یا سه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی مدرسه می روند که آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در بخش سوم سخنان خود به اهمیت و جایگاه خانواده در طرح شهید بهنام محمدی اشاره نمود و گفت: متاسفانه با ورود فضای مجازی خانواده ها دچار آسیب شده اند و روابط و عواطف خانوادگی دستخوش تغییر شده و اینترنت جایگزین این روابط گردیده است.

وی ادامه داد: محیط خانواده عامل اصلی رشد و بالندگی است و یقینا در خانواده ای که نماز اقامه می شود و مسائل حلال و حرام رعایت می گردد فرزندان سالم تری نیز رشد می کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین پیوند مسجد، مدرسه و خانه را در طرح شهید بهنام محمدی لازم و ضروری دانسته و تاکید کرد: این طرح تربیتی از سال تحصیلی آینده با پوشش یک میلیون دانش آموز آغاز به کار می کند که 7 سال به طول خواهد انجامید.

وی در پایان تصریح کرد: جامعه دانش آموزی مورد هدف دشمن است که با شعار نمی توان جلوی دشمن را سد کرد بلکه باید با راهکارهای عملی و برنامه ریزی های دقیق مقابل آنان ایستاد.

گفتنی است پیش از سخنان رییس سازمان بسیج مستضعفین 5 نفر از مسئولان واحد های بسیج دانش آموزی با موضوع استکبارستیزی، فضای مجازی، عفاف و حجاب،  مسائل تربیتی و مسائل اجتماعی صحبت نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها