مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان:

طرح «روستای بدون بیکار» در لرستان اجرا می شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: طرح «روستای بدون بیکار» در استان در هر شهرستان یک روستا به‌عنوان روستای پایلوت انتخاب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۶۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رحمان قلاوند در جمع خبرنگاران گفت: طرح «روستای بدون بیکار» در استان در هر شهرستان یک روستا به‌عنوان روستای پایلوت انتخاب می‌شود.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده که در سند مهارت استان برای مهارت‌آموزی و توسعه توانمندی‌های شغلی روستاییان  بوده این طرح  نیز تحت اشراف معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری و با همکاری فرمانداران، جهاد کشاورزی استان، حوزه‌های مدیریتی امور روستایی استان، رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وادارات کار اجرا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: با اجرای این طرح، در هر شهرستان یک روستا به‌عنوان روستای پایلوت انتخاب می‌شود و با استخراج شاخص‌های جمعیتی و فهرست مشاغل بومی و امکان‌پذیر با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی، جدول توسعه مشاغل آن روستا تهیه و برنامه‌های آموزشی مناسبی اجرا می شود.

 وی عنوان کرد: هدف کلی این برنامه رفع موانع و توسعه اشتغال روستای پایلوت، اصلاح روش‌های اجرایی و تعمیم نتایج آن به سایر نقاط روستایی است.

قلاوند افزود: روستاییان مولدترین اقشار اجتماعی هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیاده‌سازی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ایفا کنند و در صورت پرداختن به بعد اقتصاد معیشت خانوار روستایی و توزیع شایسته امکانات از مهاجرت‌های بی‌رویه پیشگیری میکند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات