خبرهای داغ:
نماینده برخوار گفت: با وجود تذکرهای مکرر بنده در صحن مجلس به خاطر بی توجهی برخی مسئولان به معیشت مردم و نادیده گرفتن فشارهای اقتصادی بساط اغتشاش در کشور و ناامنی فراهم شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۷۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، حسینعلی حاجی دلیگانی در جمع مردم دولت آباد در مراسم بزرگداشت ۱۹ دی در مسجد امام موسی بن جعفر علیه السلام، گفت: برای شکل گیری و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه زیادی پرداخت شده است و ما همیشه باید به خاطر این نعمت بزرگ شکرگزار خداوند متعال باشیم و و اگر نقصان و کوتاهی در آن وجود دارد از ما مسئولان است که باید آن را بپذیریم.

نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند روز قبل جلسه ای به صورت غیر علنی در صحن مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی و واکاوی اغتشاشات و اعتراض های اخیر در سطح کشور؛ برگزار شد که در این جلسه وزیر کشور، وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سازمان صدا و سیما حضور داشتند و هر یک به ارائه گزارش پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد دشمن در بستر نارضایتی بحق مردم و وضعیت نامساعد اقتصادی آن ها و با فرض این که مردم از دولت خسته و گله مند شده اند ساخته و پرداخته شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: مشکلات اقتصادی مدت ها است که در کشور وجود دارد ولی مهم ترین عاملی که باعث چنین اعتراضاتی در کشور شد و مردم را به خیابان ها کشید، پیشنهاد لایحه افزایش قیمت حامل های انرژی توسط دولت بود.

حاجی دلیگانی افزود: وقتی اعلام شد که قرار است یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر حذف یا کم شود، آتش اعتراض ها شعله ور شد؛ چراکه مردم انتظار داشتند برابر آنچه افزایش قیمت حامل های انرژی را شاهد هستند یارانه مردم را نیز افزایش دهند.

نماینده برخوار اظهار کرد: از طرفی بلافاصله پس از اعتراض های خیابانی مردم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اغتشاشگران حمایت کرد نه از معترضان؛ از طرف دیگر عربستان، صهیونیست ها، سازمان منافقین و سلطنت طلبان از این اغتشاشات در بستر نارضایتی معیشتی مردم حمایت کردند.

وی یادآور شد: پیوند دهنده این دشمنان قسم خورده نظام و اغتشاش گران، شبکه های فضای مجازی بود، بنا بر این روزی که تلگرام مسدود شد دامنه و شعله اعتراض ها و اغتشاش ها در شهرها فروکش کرد.

این نماینده مجلس در ادامه یکی از ویژگی های مشترک اغتشاش گران و سوءاستفاده کنندگان را تخریب و حمله به افراد و اماکن مذهبی مانند حوزه علمیه، مساجد و حسینیه ها، پایگاه های بسیج، روحانیت و مراجع تقلید عنوان کرد و گفت: این موضوع بسیار قابل تامل است چرا که در این فتنه همه گروه های معاند با هم وارد صحنه شدند.

حاجی دلیگانی اظهار کرد: با وجود تذکرهای مکرر بنده در صحن مجلس به خاطر بی توجهی برخی مسئولان به معیشت مردم و نادیده گرفتن فشارهای اقتصادی بساط اغتشاش در کشور و ناامنی فراهم شد.

نماینده مردم برخوار خطاب به همه سران و مسئولان کشور، اظهار کرد: این حادثه برای ما مسئولان درس ها و عبرت های فراوانی داشت که باید به آن توجه بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: بنا بر اصل ۶۰ قانون اساسی تمام مسئولیت اجرایی در کشور به جز اموری که بر عهده رهبری است، بر عهده رئیس جمهور و قوه مجریه است و بنا بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی؛ رهبری از لحاظ قانونی وظایفی همچون بیان سیاست کلان کشور، نصب فرماندهان عالی رتبه نظامی، اعلام جنگ یا صلح، نصب فقهای شورای نگهبان، تنفیذ حکم ریاست جمهوری و عرل رئیس جمهور پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و… نه اقتصاد یا اشتغال مردم و نه مسائل اجتماعی مردم را دارد و هیچ کدام از این موارد به لحاظ قانونی وظیفه رهبر نیست.

عضو فراکسیون ولایت مجلس افزود: بی شک اگر رهبری بخواهد به صورت مستقیم در امور کشور همچون اقتصاد و معیشت دخالت کند با اعتراض وزیران و سایر مسئولان مواجه خواهد شد؛ چرا که بنا بر اصل ۲۸ و ۳۰ قانون اساسی؛ دولت موظف است برای همه امکان اشتغال و کار، ایجاد بستر برای مسکن مردم و آموزش و پرورش رایگان برای همه تا مقطع متوسطه را فراهم کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها