خبرهای داغ:
استاندار همدان با بیان اینکه همیشه باید اقتصاد مقاومتی را در برابر دست و پا زدن‌ها و تحرکات استکبار زنده نگه داریم، گفت: باید اشتغال و تولید و معیشت مردم برای ما خط قرمز باشد و باید تمام اعتبارات و تسهیلاتی که سهم استان همدان است، جذب شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۰۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

اشتغال و تولید و معیشت مردم باید برای ما خط قرمز باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه چندین نوع تسهیلات اشتغال برای ارائه توسط دولت تعریف شده که همه آنها را از بانک ها پیگیری می کنیم، گفت: پیشنهاد می کنم برای پیگیری هر کدام از انواع تسهیلات اشتغال یکی از معاونین دستگاه های اجرایی، مأمور شود.

وی با بیان اینکه باید به اندازه کافی طرح به بانک معرفی کنیم تا بانک بتواند از میان آنها انتخاب کند، گفت: باید دو کار انجام شود به طوری که هم طرح بیشتری توسط دستگاه ها معرفی شود تا بانک ها بتوانند از میان طرح ها انتخاب کنند و هم فرد پیگیر دستگاه معرفی شود.

وی با بیان اینکه هر ۱۰ روز یکبار کارگروه اشتغال استان همدان باید برگزار شود، گفت: مدیران برای جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان شبانه روز وقت بگذارند.

نیکبخت با بیان اینکه به نظر بنده تأثیرگذاری تسهیلات روستایی از باقی تسهیلات بیشتر است و روستایی باید شغل داشته باشد تا در روستا بماند، گفت: همدان روستایی ندارد که نتوانیم برای بوم گردی و گردشگری از این تسهیلات استفاده کنیم و میراث فرهنگی، کشاورزی برای مشاغل خانگی باید در این زمینه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تأکید کرده ام که گیرنده تسهیلات روستایی باید روستایی و شاغل در روستا باشد، گفت: هیچ کشوری برای سرمایه گذاری، امن تر از ایران نیست و باید سرمایه گذار خارجی را جذب و همه امکانات را برای فعالیت و سرمایه گذاری در استان، در اختیار سرمایه گذار بگذاریم.

استاندار همدان با تاکید براینکه با برگزاری همایش رایزنان اقتصادی ایران در خارج موافقم و این اقدام را کاری اصولی می دانم، گفت: در جذب سرمایه گذار با قطع حتی یک درخت به جدیت برخورد می کنم و باید شرایط محیط زیست و طبیعت در توسعه حفظ شود.

نیکبخت تاکید کرد: با حفظ باغات، درختان، محیط زیست، میراث فرهنگی و طبیعت به عنوان خط قرمز به دنبال توسعه و سرمایه گذاری هستیم.

وی بابیان اینکه برای بنده سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی در کنار صادرات بسیار مهم است، گفت: درباره اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران در بخش خصوصی به همه دستگاه ها تاکید می کنم که البته بنیاد شهید باید برای مهارت آموزی این فرزندان با معرفی به فنی و حرفه ای اقدام کند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید حرف‌ها تکرار و تأکید شود زیرا دغدغه و مطالبه است و این تکرار است که باعث شده ۵۹ درصد اعتبار رونق تولید را جذب کنیم در حالی که میانگین کشور ۳۰ درصد است، گفت: مشکل ما این است که برخی از ما عامل بی‌عمل هستیم به طوری که خوب طرح می دهیم اما عمل نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سالها تلاش کرده ام تا وزارت دفاع در استان همدان سرمایه گذاری کند اما نیامده است، گفت: باید بانک ها را با توجه به حجم کاری که بر سر آنها ریخته ایم، کمک کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه برای تسهیلات روستایی امیدوارم تغییرات خوبی تا جلسه بعد شاهد باشیم، گفت: در تسهیلات فراگیر تحرکات خوبی را از اداره کل کار می بینم.

وی با بیان اینکه همیشه باید اقتصاد مقاومتی را در برابر دست و پا زدن‌ها و تحرکات استکبار زنده نگه داریم، گفت: باید اشتغال و تولید و معیشت مردم برای ما خط قرمز باشد و باید تمام اعتبارات و تسهیلاتی که سهم استان همدان است، جذب شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تا ۱۱۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان در دست اجرا است و ۳۵ مگاوات نیز در مدار قرار گرفته  و در این زمینه اولین استان کشور هستیم، گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل طی ۹ ماه از محل اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی در استان ایجاد شده و بر اساس آمار تأمین اجتماعی حدود ۷ هزار نفر  این افراد برای اولین بار بیمه شده اند که جای خوشحالی دارد.

نیکبخت با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید خیلی بیشتر وارد موضوع شوند و اکثر وقت خود را برای جذب تسهیلات بگذارند و طرح ها را پیگیری کنند، گفت: همه باید فعال تر شوند چراکه هیچ کاری برای بنده مهمتر از این نیست که سهمیه جذب و مشکل مردم حل شود.

وی با بیان اینکه کار سنگینی است و همه باید توان خود را به کار گیرند، گفت: دستگاه های اجرایی باید پیگیری بی وقفه داشته باشند و هیچ طرحی در بانک‌ها نباید بماند و باید با پیگیری دستگاه‌ها، طرح‌ها در بانک‌ها معطل نمانند.

نیکبخت به سالگرد شهدای کربلای پنج اشاره کرد و با بیان اینکه یاد شهدا را گرامی می دارم، گفت: اولین سالروز آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسطوره بزرگی که یار و مشاور امام عزیز و رهبر معظم انقلاب بود و خدمات وی به اسلام و ایران فراموش نشدنی است را گرامی می دارم و تسلیت می گویم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات