خبرهای داغ:
سردار فضلی:

مردم مقابل اغتشاش‌گران و فتنه‌گران ایستادند و از باورهای خود لحظه‌ای غفلت نکردند

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در اصفهان: درود و سلام خدا به این مردم که با سرعت خط خود را جدا کردند و در مقابل اغتشاش‌گران و فتنه‌گران ایستادند و شهید تقدیم کردند ولی از باورهای خود لحظه‌ای غفلت نکردند.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۳۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار علی فضلی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید کاظمی و همرزمانش در گلستان شهدا، اظهار کرد: 23 سال پیش کنگره شهدای اصفهان در دانشگاه اصفهان برپا بود که گزارشی از عملیات کربلای 5 در ان ارائه کردم، شهید کاظمی هم در آن جلسه بود و به سبب این خاطرات و یاداوری رشادت‌های رزمندگان تشکر کرد.

وی افزود: وقتی 31 سال پیش در چنین ایامی عملیات کربلای 5 اغاز شد، دو هفته قبل از آن در عملیات کربلای 4 شکست خوردیم، با وجود اینکه 6 ماه کار اطلاعاتی انجام شده بود و امادگی وجود داشت اما در کمتر از 6 ساعت با عدم‌الفتح مواجه شدیم و ناگزیر دست خالی به خطوط قبل برگشتیم، در حالی که 10 هزار مصدوم شیمیایی از یگان‌های مختلف تقدیم اسلام شده بود.

جانشین سازمان بسیج مستضفین ادامه داد: در حضور فرمانده معظم کل قوا علل شکست کربلای 4 شناسایی شد اما شکست، اول راه بود چرا که امام فرمودند ما از باب ادای دین و وظیفه و تکلیف به جبهه امده‌ایم اگر در کربلای 4 شکست می‌خوریم و در کربلای 5 پیروز می‌شویم در هر دو صورت چون به تلکیف عمل می‌کنیم پیروزیم.

وی یادآور شد: در کربلای 5 باید عملیات را رو در رو و چشم در چشم دشمن دنبال می‌کردیم، چند شب قبل عملیات نیروهای اطلاعات عازم منطقه شلمچه به سمت دژ شلمچه رفتند، قبل از روشنایی با خوشحالی برگشتند و گفتند از کمین اول و دوم رد شدیم، شب‌های بعد به دژ شلمچه هم رسیدند، گفتند اگر خدا بخواهد می‌رسیم.

وی اضافه کرد: راجع به شهدا هر چه شنیده‌ایم روایت‌های جانبی و از زبان خانواده است، آن‌ها خود را عرضه نمی‌کردند، جبهه ما جبهه عشق است و آمدن و ماندن و رفتن از آن داوطلبی است حتی اگر یک نفر باقی بماند، با او اعلام آمادگی می‌کنیم.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: گرفتن یک سنگر از دژ شلمچه در عملیات کربلای پنج یک آرزو شده بود اما تا 7 صبح هزار و 700 متر از پنج کلیومتر تصرف شد، پاتک‌ها به واسطه رشادت رزمندگان مهار شد و برتری با نیروهای ما شد، با وعده دیدار با امام و انتشار آن در خط، شور و شعفی در بین رزمندگان ایجاد شد و با تصرف هلالی‌ها، شهید حسین خرازی ادامه عملیات را به عهده گرفت.

فضلی اذعان کرد: در کربلای پنج همه فرماندهان هر کدام چندین مرحله وارد عملیات شدند و به دفعات شور و شعف شهید کاظمی و شهید خرازی قابل مشاهده بود، بعد از پیروزی، وعده دیدار با امام(ره) رسیده بود و 800 کارت سهمیه رزمندگان شد چرا که امام در هفته یک ملاقات داشتند و این دیدار با دیدار ژاندارمری مقارن شده بود، وقتی برای دست بوسی به منزل امام مشرف شدیم در آن هنگام گلایه کردم که همه نتوانستند به دیدار برسند امام اشاره کردند و گفتند بگذارید بیایند، امام خودشان همان روز دیدار دومی را با رزمندگان عملیات کربلای 5 ترتیب دادند.

وی اضافه کرد: به امام عرضه کردیم یاران شما بر خلاف یاران امام علی(ع) نگفتند هوا سرد است و نمی‌توان جنگید، نگفتند هوا گرم است و نمی‌توان جنگید، عملیات کربلای 5 به تمام اهداف خود رسید، جان کلام در این عملیات این بود که قریب 85 درصد رزمندگان این عملیات را بسیجیان عهده‌دار بودند، همان بسیجیانی که فرزندانشان، نوه و نتیجه‌هایشان در دفاع از دین خدا در نارامی‌های چند روز گذشته به پا خواستند.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کردک در ناآرامی‌های اخیر در حالی که مطالبات به حقی وجود داشت اما به سرعت از آن سواستفاده شد و گروه‌های معاند و گروه‌های ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده این مردم شعارها را عوض کردند، پرچم ایران را آتش زدند و به مساجد و حسینیه‌ها هتک حرمت کردند.

وی گفت: درود و سلام خدا به این مردم که با سرعت خط خود را جدا کردند و در مقابل اغتشاش‌گران و فتنه‌گران ایستادند و شهید تقدیم کردند ولی از باورهای خود لحظه‌ای غفلت نکردند.

سردار فضلی درباره رشادت شهید شاه‌سنایی یادآور شد: امثال شهید شاه‌سنایی‌ها هم شهادت را در آغوش گرفتند تا در دفاع از دین خدا حریم امامت و ولایت شکسته نشود.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم، بیان داشت: در 19 دی‌ماه در دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم بیانات عمیقی گفته شد، ایشان در توصیف حرکت مستمر ملت با ضد ملت سخن گفتند که از این پس هم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطر نشان کرد: در جای دیگری فرمودند تمام حرکات ناکام دشمن پاتک به انقلاب بوده است چرا که انقلاب اسلامی حضور سیاسی دشمنان را ریشه‌کن کرد، روزهای اول جنگ در حالی که دشمن در حال پیشروی بود، امام فرمودند از آمریکا به عنوان دشمن اصلی غافل نشوید، امروز هم رهبری می‌فرمایند از آن‌ها غافل نشوید، در جای دیگری صمیمانه از ملت تشکر کردند و فرمودند ملت ایران حقیقتا ملتی رشید و لحظه شناس است و می‌داند زمان حرکت چه موقع است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار