«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه بار دیگر از شعار «آمریکا در وهله اول» که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده، انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۵۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه بار دیگر از شعار «آمریکا در وهله اول» که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده، انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه آلمانی «هاندلزبلات»، گابریل که در یک نشست اقتصادی در برلین صحبت می‌کرد، در انتقاد از سیاست‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌ علیه روسیه و پیامدهای منفی آن بر اقتصاد اروپا گفت: «از دید من اروپا نباید اجازه بدهد که راهبردهای آمریکا باعث شود که ما به مخالفان و بعضا دشمنان اقتصادی یکدیگر تبدیل شویم. تحریم‌های آمریکا نه فقط علیه روسیه، بلکه علیه شرکت‌های اروپایی هستند و اروپا باید علیه این موضوع اقدام کند.»

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه اروپا و آلمان نباید منافع خود را کوچک بشمارند، گفت: «سیاست ترامپ مبنی بر "آمریکا در وهله اول"، علیه منافع اروپا و آلمان است. ما خواستار رقابت عادلانه هستیم، اما نمی‌خواهیم با ما مثل موجودی مطیع رفتار شود.»

وزیر خارجه آلمان با اشاره به ادامه تنش میان مسکو و کی‌یف، گفت در صورتی که آتش‌بس تحت نظارت بین‌المللی در شرق اوکراین برقرار شود، برلین از برداشته شدن تحریم‌های روسیه حمایت می‌کند.

وی گفت: «در صورتی که توافق مینسک 100 درصد اجرایی شود، تحریم‌ها هم 100 درصد برداشته خواهند شد.»

در پی بحران در شرق اوکراین، اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۴ تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کردند. مسکو همواره اعلام کرده است که این تحریم‌ها با وجود تأثیرات اقتصادی، سیاست‌های این کشور را تغییر نمی‌دهند. کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر بیش از گذشته به صراحت از تبعات منفی تحریم‌های ضدروسی بر اقتصاد اروپا سخن گفته‌اند. آلمان یکی از شرکای تجاری عمده روسیه بوده و تحریم روسیه موجب ضرر اقتصادی هنگفتی برای این کشور شده است.

ارسال نظرات