بهبودی در مجمع مشورتی توسعه آذرشهر:

مجمع مشورتی شهرستان‌ها عامل قرارگیری ریل توسعه در مسیر درست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: مجمع مشورتی توسعه شهرستان‌ها می‌تواند بصورت هم‌افزا قطار توسعه استان را در ریل صحیح توسعه قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۶۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با بیان کلیاتی در رابطه با فلسفه تشکیل مجمع مشورتی توسعه شهرستان، اظهار کرد: توسعه مقوله ای است که مطالبه همه جوامع من جمله جامعه ایران بوده و انطباق ویژگی‎ها و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی با مابازاهای آن در توسعه بیانگر این حقیقت است.

وی افزود: برای تحقق امر توسعه و اقتصاد مقاومتی ناچاریم به طرف تحقق این مولفه‌های مشترک در جامعه برویم.

بهبودی ابراز داشت: از جمله مهمترین مولفه‌های توسعه و یا اقتصاد مقاومتی مردم محور و مشارکتی بودن مدیریت جامعه در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان متولی توسعه و دبیرخانه اقتصاد مقاومتی برآن است با بسترسازی مناسب، حضور و مشارکت مردم و نخبگان جامعه را در تصمیم سازی‌ها و ترسیم مسیر توسعه استان و شهرستان‌ها فراهم نماید.

بهبودی تاکید کرد: تشکیل مجمع مشورتی توسعه در یکایک شهرستان‌های استان می‌تواند بصورت هم‌افزا قطار توسعه استان را در ریلی صحیح که همانا مردمی بودن است به حرکت درآورد.

وی یادآور شد: کشورهای صادرکننده نفت با روش‌های سنتی اتکا بر درآمدهای نفتی هرگز به توسعه نخواهند رسید و این مهم جز با بازگشت به بطن مردم و بهره‌گیری از پتانسیل عظیم نهفته در میان مردم دست یافتنی نیست؛ اگر کسی کماکان منتظر بماند تا دولت توسعه را محقق سازد مطمئن باشد چنین امری هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان ساخت: توسعه اقتصادی ترکیبی غلط است چرا که توسعه مفهومی چندساحتی و چندبعدی بوده و نمی‌تواند تنها در یک بخش خاص همچون اقتصاد اتفاق بیفتد و بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نادیده گرفته شود.

بهبودی یکی از نشانه‌های یک جامعه توسعه یافته را پرسشگر شدن جامعه خواند و افزود: اگر در جامعه‌ای روحیه پرسشگری از قدرت بصورت علمی و منطقی شکل گیرد می‌توان به بروز نشانه‌های توسعه یافتگی در آن جامعه امیدوار شد.

وی با بیان اینکه امروزه برخلاف گذشته توسعه فقط متکی بر یافته‌های مطالعات آمایش سرزمینی نیست، ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان فراتر از یافته‌های آمایش است؛ بنابراین نباید بیش از این بر انجام مطالعات آمایش و منوط نمودن حرکت به انجام یافتن آن تاکید کرد.

این اقتصاددان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از مشارکت نخبگان و گروه‌های مرجع برای مطالعه و ترسیم مسیرهای توسعه شهرستان استقبال می‌کند و مشتاقانه منتظر دریافت نظرات و یافته‌های این مجمع در زمینه‌های توسعه شهرستان آذرشهر است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه تعدادی از صاحبنظران و نخبگان شهرستان آذرشهر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با توسعه شهرستان پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار