خبرهای داغ:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشترود:

وام های اشتغال زائی برای ایجاد اشتغال در روستاها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشترود با اشاره به آغاز اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری گفت: اعتبارات این وام های اشتغال زائی از طریق منابع صندوق توسعه ملی تامین شده و برای ایجاد اشتغال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، روستاها و مناطق عشایری است.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۶۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳

مالک لطفی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته برای آذربایجان شرقی حدود ۱۵۱ میلیارد تومان است و بصورت شناور می باشد و سود ۶  تا ۱۰ درصدی برای آن با زمان بازپرداخت حداکثر شش سال و یک سال تنفس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: واجدین شرایط می توانند برای ثبت نام به سامانه kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند که مبلغ وام نیز به نوع طرح اشتغال بستگی دارد.

لطفی بیان کرد: این وام ها برای تامین سرمایه در گردش واحدها نیست و روستائیان و عشایر علاقه مندان به فعالیت در زمینه های پوشاک، کفش و مصنوعات چوبی، آجیل و خشکبار، صنایع دستی، فراورده های دامی، صنایع غذائی و تبدیلی، فرش دستبافت، گردشگری و زنبورداری می توانند بصورت انفرادی، کارفرمائی و یا تعاونی از آن استفاده کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشترود در مورد وام مشاغل خانگی نیز بیان کرد: اعتبار تخصیصی به شهرستان یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان می باشد که بصورت شناور بین ادارت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و صایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده است.

لطفی اضافه کرد: حداکثر این تسهیلات خوداشتغالی برای افراد مستقل پنج میلیون تومان است اما بصورت پشتیبان تا ۱۵ نفر و مبلغ ۷۵ میلیون تومان قابل افزایش است.

وی با اشاره به بسته اشتغال فراگیر تبصره ۱۸ نیز ادامه داد: این بسته حمایتی دولت برای کمک به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است و میزان آن نیز ۸۷۳ میلیارد تومان با تسهیلات ۱۸ درصدی و یارانه دولتی ۲ تا ۷ درصدی با بازپرداخت ۶ ساله و یکسال تنفس است.

لطفی همچنین خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک لیسانس و بالاتر می توانند به سامانه karvarz.mcls.gov.ir برای ثبت نام در طرح کارورزی مراجعه کنند تا برای گذراندن دوره های کارورزی که با پرداخت حقوق خواهد بود، معرفی شوند. در این طرح از کارفرمایان نیز حمایت بیمه ای خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها