فرماندار مراغه:

فرهنگ سازی برای مقابله با بحران کم آبی ضروری است

فرماندار مراغه در نشست تخصصی مقابله با بحران کم آبی در منطقه با اشاره به خشکسالی و کمبود بارندگی در سالجاری در این شهرستان گفت: با فرهنگ سازی در مدیریت منابع آبی و نحوه استفاده صحیح در تمام بخش های مصرفی از جمله کشاورزی، صنعتی و شرب می توان با بحران کم آبی در منطقه مقابله کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۶۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ظفر محمدی اظهار کرد: امروز باید از همه ظرفیت ها و امکانات در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب استفاده کنیم تا اثرات بحران آبی سالجاری را کاهش دهیم.
وی افزود: با توجه به حساسیت این موضوع، ادارات متولی باید با جدیت بیشتر و با تدبیر و برنامه ریزی مناسب تر، طرح ها و برنامه های مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف را پیگیری و تسریع کنند.
محمدی افزود: با برنامه ‌ریزی منسجم می‌ توان نسبت به احیای منابع آبی اقدام کرد و ضروری است راهکارهای کارشناسی در راستای مبارزه با بحران آب به کار گرفته شود.
وی همچنین به لزوم اجرای طرح ‌های نوین آبیاری کشاورزی برای مقابله با بحران آب در مراغه اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیشتر زمین های کشاورزی در منطقه همچنان به روش سنتی و غرق آبی آبیاری می شود که می توان با برنامه ریزی و بسترسازی مناسب با استفاده از روش های نوین آبیاری در مصرف آب بیش از 50درصد صرفه جویی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار