خبرهای داغ:
در یادواره شهدای عملیات رمضان همرزم شهید خانلرخانی گفت:خدا شن‌ها را مامور کرد تا گردوخاک به راه بیندازند و با باد و رمل‌ها دید کم شد و این امداد غیبی به کمک ما آمد.
کد خبر: ۸۹۷۳۹۸۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عید محمد سعیدی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات رمضان به خصوص شهید خانلرخانی در مسجد غربای شاهرود در سخنانی با بیان اینکه آن زمان هنوز گردان و گروهانی شکل نگرفته و تازه تیپ‌ها در سپاه تشکیل‌شده بود، اظهار کرد: ما حدود 60 نفر بودیم که به فرماندهی شهید محسن شریف 14 تیرماه در قالب تیپ تازه تأسیس 17 علی ابن ابیطالب(ع) به منطقه جنوب اعزام شدیم و روحانی ما هم شیخ غلام قندهاری بود که ما اولین بار سینه دور را در جبهه راه انداختیم و معنویت در عملیات رمضان شکل گرفت و نقطه اوج آن عملیات والفجر8 شد.
وی افزود: عملیات رمضان در 5 مرحله در منطقه عملیاتی شلمچه و شمال غربی خرمشهر و شرق بصره برگزار و اولین عملیات برون‌مرزی به حساب می‌آمد که در 22 تیرماه سال 1361 مصادف با 21 ماه رمضان و با رمز یا صاحب‌الزمان(عج) آغاز شد و بچه‌ها شاهرود در مرحله دوم عملیات در 25 تیرماه ساعت 21:30 شب وارد عمل شدند.
سعیدی با بیان اینکه ما را با تویوتا بردند و اشتباهاً در میدان مین در نوار مرزی گرفتار شدیم خاطرنشان کرد: با هماهنگی با عقب از میدان مین عبور کردیم و به پاسگاه زید عراق رسیدیم که از لجمن ما تا لجمن دشمن فاصله زیادی بود و سپاه و ارتش برای اولین بار در این عملیات از یگان‌های زرهی و مکانیزه استفاده کردند و تانک‌ها به سمت عراق روانه شدند.
وی گفت: شهید شجاع جو تیربارچی بود که تیر به سینه‌اش اصابت کرد و کسی دیگر جایگزین او شد اما دشمن با گلوله توپ جواب تیربار ما را می‌داد و تا 11 صبح بود که در نقطه‌ای که تعیین‌شده بود مستقر شدیم.
هم‌رزم شهید خانلرخانی در عملیات رمضان افزود: در این عملیات لشکر امام حسین(ع) به شط رسیده بودند و هدف تحقق‌یافته بود و سمت میانی ما بودیم که به هدف رسیده بودیم اما مشکل جناح راست بود که دشمن آب انداخته بود و سمت طلائیه و خاک‌ریز مثلثی که رزمندگان نتوانسته بودند به اهداف برسند و دشمن از همین جناح رخنه کرد و وارد شد و ساعت 11 صبح به ما دستور عقب‌نشینی دادند.
وی با بیان اینکه دشمن نعل اسبی ما را احاطه کرده بود تصریح کرد: ما از هر طرف مورد هدف دشمن بودیم و باید عقب‌نشینی می‌کردیم هرچند سخت بود و حتی یک نفر با پی ان پی حرکات مارپیچ و گردوخاک درست کرد که ما بتوانیم عقب‌نشینی کنیم که او را شهید کردند تا ما توانستیم به عقب بیاییم.
سعیدی با اشاره به طوفان شن طبس که به عملیات رمضان رسید، گفت: خدا شن‌ها را مامور کرد تا گردوخاک به راه بیندازند و با باد و رمل‌ها دید کم شد و این امداد غیبی به کمک ما آمد و در این مسیر شهید محسن شریف گریه می‌کرد که بچه‌ها چه شدند و به پشت خاک‌ریز پاسگاه زید رسیدیم.
وی افزود: در اینجا سرشماری کردیم تا ببینیم چه تعداد در موقع عقب‌نشینی بازگشته‌اند چراکه شاکله گروهان ازهم‌پاشیده بود و حتی یکی از بچه‌ها از پشت تیز خورده بود و برخی از شهدا مثل شهید خانلرخانی ماند.
سعیدی با اشاره به شهید خانلرخانی گفت: این شهید مظلوم و با ادب بود و لباس مرتب و منظم می‌پوشید و این‌ها رشادت کردند تا ما امروز سرمان را بالا بگیریم و بمب اتم ما همین ذکر یا حسین و یا ابوالفضل و یا علی است و رسالت ما این است و وظیفه‌داریم که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها