خبرهای داغ:
کارشناس مسائل هسته ای گفت: در شرایط کنونی جامعه اسلامی نیازمند برگشت به مسیر اصلی انقلاب اسلامی است چراکه باید از اشرافی‌گری و نگاه‌های لیبرال دور شویم تا بتوانیم جامعه را به سمت اهداف مورد نظر حرکت دهیم.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۰۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فریدون عباسی در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای که با موضوع دستاوردها و خسارت‌های برجام که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از افراد با انقلاب اسلامی مخالف بودند، اظهار کرد: با وجود اینکه بسیاری از افراد تلاش کردند تا انقلاب اسلامی شکل نگیرد اما امام خمینی(ره) با تکیه بر ظرفیت مردم توانستند به نتیجه مورد نظر برسند.

وی اضافه کرد: افرادی که از سایه جنگ می‌ترسند نسبت به دنیا یک نگاه ساده‌اندیشی دارند و این نگاه آنها در عرصه‌های مختلف عملکرد این افراد را مورد توجه قرار می‌دهد و اکنون در شرایط کشور نیز به خوبی این موضوع قابل مشاهده است.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه افراد بسیاری برای پیشرفت انرژی هسته‌ای کشور تلاش کرده‌‌اند، تصریح کرد: هرچند در دورانی انرژی هسته‌ای را در اختیار داشتند که نمی‌توانستیم هیچ کاری برای این عرصه انجام دهیم اما بعد از اینکه کشور در آستانه حرکت به سمت پیشرفت قرار گرفت توانستیم حرکت خود را آغاز کنیم.

وی به برخی از ویژگی‌های شهدای هسته‌ای اشاره و عنوان کرد: هر چند تفاوت‌هایی میان این افراد وجود داشت اما صداقت آنها در ارتباط با نظام اسلامی به‌خوبی قابل مشاهده و روحیه معنوی این افراد نیز در میان مردم معروف بود.

عباسی با بیان اینکه رشد هسته‌ای کشور نتیجه تلاش جوانان و افراد متخصص است، مطرح کرد: در دولت‌های نهم و دهم قطعنامه‌های مختلف علیه نظام اسلامی صادر شد اما بسیاری از افراد نسبت به این قطعنامه‌ها سکوت کامل اختیار کردند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای ادامه داد: در سال 84 برخی از افراد امنیتی متوجه شدند که احتمال ترور برخی از دانشمندان هسته‌ای وجود دارد به همین علت چتر امنیتی خود را توسعه بخشیدند به همین علت تیم‌های ترور نتوانستند به نتیجه مورد نظر برسند اما در سال 88 با فتنه فتنه‌گران جو امنیتی کشور به شیوه‌ای تضعیف شد و تفکر دستگاه‌های امنیتی به سمت جلوگیری از فتنه و مهار آن سوق یافت به همین علت دشمن توانست به ترور اقدام کند.

عباسی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی باید با استفاده از نخبگان متعهد در بخش‌های مهم کشور آسیب‌ها را کمتر کنیم، مطرح کرد: در شرایط کنونی جامعه اسلامی نیازمند برگشت به مسیر اصلی انقلاب اسلامی است چراکه باید از اشرافی‌گری و نگاه‌های لیبرال دور شویم تا بتوانیم جامعه را به سمت اهداف مورد نظر حرکت دهیم.

ارسال نظرات