نماینده، ولی فقیه در اردبیل گفت: حضور سیل‌آسای ملت در صحنه که مصداق عین آتش به اختیار بود در حمایت از اصل نظام و خون مقدس شهداء و آرمان‌های انقلاب و منافع و مصالح کلان کشوری بود و مسئولان نباید این اجتماع را به حساب حمایت از خودشان بگذارند.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۱۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

حضور سیل‌آسای ملت در صحنه مصداق عین آتش به اختیار بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به آشوب‌های اخیر  یادآور شد و گفت: در حوادث اخیر حضور حماسی مردم در صحنه مسئولیت مسئولان را مضاعف کرده و در این خصوص مبادا مسئولان به اشتباه بیفتد.

وی با تأکید بر ضرورت تدبیر و دقت بیشتر مسئولان در سطح کلان مدیریتی کشور، افزود: حوادث اخیر با تدبیر مضاعف مسئولان قابل دفع بود و کشور متحمل ضربه دشمن و زیان حیثیتی نمی‌شد؛ حضور سیل‌آسای ملت در صحنه که مصداق عین آتش به اختیار بود در حمایت از اصل نظام و خون مقدس شهداء و آرمان‌های انقلاب و منافع و مصالح کلان کشوری بود و مسئولان نباید این اجتماع را به حساب حمایت از خودشان بگذارند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه از سه قوه انتظار تدبیر مضاعف وجود دارد، یادآور شد: بنیادهای مالی خطاکار از عوامل اصلی نارضایتی بوده و از دولت و دستگاه قضایی خواستار شفاف‌سازی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه هستیم.

عاملی بیان کرد:  این مجرمین با مستأصل کردن هزاران خانواده، به‌هم ریختن اوضاع کشور و وارد آوردن ضرر حیثیتی به کشور و شکستن غرور بین المللی ملت، مفسد فی‌الارض هستند و باید عقوبت سنگینی متوجه آن‌ها شود، همچنین بانک مرکزی که قصور در نظارت داشت، مثل آن‌ها مستحق شدیدترین عقوبت است و این در حالی است که مجددا مأموریت ریاست آن تمدید شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در خصوص حذف یارانه اگر پایه حقوقی مشخص می‌شد، موجب رفع نگرانی می‌گردید و بهتر از اعلان حذف فله‌ای بود.

عاملی بیان کرد: در خصوص نرخ بنزین، اعاده کارت سوخت و تامین نیاز متعارف ملت و آزاد گذاشتن قیمت مازاد بر نیاز متعارف، التهاب درست نمی‌کرد و جلوی قاچاق بنزین را که در مرزهای غربی، شرقی و جنوبی صورت می‌گیرد، برطرف می کرد؛ همچنین توجیه اذهان و افکار عمومی در خصوص علت و فرجام تصاعد مصرف بنزین برای مردم ضروری بود که متأسفانه صورت نگرفت.

وی افزود: تفاوت فاحش قیمت بنزین داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است و سطح مصرف را به 80 میلیون لیتر در روز رسانده و در نتیجه نه تولید پالایشگاه‌ها، نه پتروشیمی‌ها و نه واردات بنزین جوابگوی مصرف نیست و در آینده باید کل نفت استحصالی به بنزین تبدیل شود و صادرات نفت به کلی تعطیل گردد اما ممانعت از این فاجعه مستلزم گرانی بنزین برای خود ملت نیست و اعاده کارت سوخت و تضمین مصرف متعارف، بهترین راه برای مهار مصرف بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افتتاح فرودگاه پارس‌آباد را به اهالی منطقه تبریک گفت و از مسئولین خواست در استمرار پرواز تلاش نمایند.

وی اظهار داشت: در تقسیم اراضی پایاب سد خداآفرین بدون تردید خود اهالی و عشائر منطقه بر دیگران اولویت دارند و تحصیل کرده‌های عشائر می‌توانند شرکت‌های کشت و صنعت بزرگ با توانمندی‌های قابل توجه تشکیل بدهند.

وی همچنین از اتمام ابنیه فنی جاده درّام - کلور در جنوب استان تا یک سال اخیر و از افزایش بودجه این راه در سال آینده که تا سقف 12 میلیارد ارتقاء یافته خبر داد و گفت: مدیریت استان قول داده است که تا دو سال و نیم این جاده را بازگشایی کند.

ارسال نظرات