خبرهای داغ:
کتاب سند گمنامی با موضوع زندگی و خاطرات شهید احمد مکیان در حاشیه نماز جمعه قم رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۲۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ظهر امروز طی مراسمی در حاشیه نماز جمعه قم از کتاب سند گمنامی با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقر ولدان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم رونمایی شد.

کتاب سند گمنامی با موضوع زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم احمد مکیان توسط گروه تحقیقاتی احیاء تدوین شد و نشر معارف آن را به چاپ رساند.

شهید احمد مکیان در نیمه آبان سال 1373 در خانواده ای مذهبی در استان خوزستان متولد شد، پدر او از روحانیون و مبلغان فعال در منطقه بود، شهید مکیان در نوجوانی در زمینه حفظ قرآن و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی موفق بود.

حضور شهید مکیان در فعالیت‌های فرهنگی و هم نشینی با طلاب و روحانیون، او را به حضور در حوزه علمیه علاقه مند کرد. شهید مکیان پس از مشورت با دوستان و آشنایان وارد حوزه علمیه شد، یک سال در حوزه علمیه شهر سر بندر و سپس در حوزه علمیه قم تحصیل کرد.

این شهید مدافع حرم با شروع جنایت‌های داعش در منطقه برای حضور در سوریه و جهاد در راه خدا احساس وظیفه کرد و با کمک یکی از دوستان در لشکر فاطمیون عضو شد.

شهید مکیان در تاریخ 17 خرداد سال 1395 و در 21 سالگی به شهادت رسید، پیکر این شهید مدافع حرم پس از تشییع در شهرهای آبادان و قم، براساس وصیتش در قطعه 31 شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) در کنار مزار همرزمانش به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها