خبرهای داغ:
با توجه به ظرفیتی که دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد افتتاح دفتر تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز در توسعه منطقه جنوب کشور نیز موثر است.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۱۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

مهرداد الیاسیدر مراسم افتتاح مراکز تبادل تکنولوژی و استانداردسازی در اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه در مطالعات نظری و بحث‌هایی که در اداره ثبت اختراعات مطرح شده پیشنهاد افتتاح دفتر پیشخوان ثبت اختراعات در استان‌ها ارائه شده است، اظهار داست: در مرحله نخست این دفاتر در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود و رویکرد ما افتتاح این دفاتر در پارک‌های علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه بخش دولتی باید در خدمت بخش خصوصی باشد، افزود: بخش خصوصی ما رویکرد خلق تکنولوژی ندارد و این مسئله خلا بزرگی در این بخش مهم اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی‌ها مدام در حال پیشرفت و نو شدن است و اگر بنگاه اقتصادی و تولیدی اشراف کامل به تکنولوژی‌های جدید نداشته باشد نمی‌تواند وارد بازار رقابتی بشود، عنوان کرد: در بحث ثبت اختراعات حضور بخش خصوصی بسیار کم‌رنگ است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه برای برندسازی، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد افتتاح دفتر تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز در توسعه منطقه جنوب کشور نیز موثر است.

رئیس اداره ثبت اختراعات کشور افزود: 16 هزار اظهارنامه ثبت اختراع در کشور داریم که یک چهارم آن به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها