خبرهای داغ:
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فعالیت‌های قرآنی کشور با تجمیع فعالان این عرصه گسترش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۲۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

مهدی احمدی  بابیان این‌که برای نخستین‌بار مسابقات سراسری قرآن و عترت، با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف برگزار می‌شود، اظهار داشت: اعتقادداریم که تجمیع فعالیت‌های قرآنی ادارات و نهادهای قرآنی کشور گسترش این فعالیت‌ها را درپی دارد.

وی افزود: این کار علاوه بر تقویت برنامه‌ها و وحدت در بین برگزارکنندگان فعالیت‌های قرآنی، سنجش و ارزشیابی کمی و کیفی فعالیت‌ها را به دنبال دارد.

احمدی با برشمردن برخی از ادارات و ارگان‌هایی که فعالیت قرآنی دارند گفت: همکاری این دستگاه‌ها و بهره بردن از پتانسیل‌های مختلف، باعث استانداردسازی آموزش‌های قرآن و عترت و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود.

دبیر اجرایی دومین هفته قرآن و عترت فارس در مورد مسابقات سراسری قرآن و عترت اظهار داشت: تا صبح بیستم دی‌ماه شاهد ثبت‌نام چهار هزار و 782 نفر از علاقه‌مندان قرآنی فارس در این آزمون بودیم که چهار هزار و 201 نفر از آنان زن و مابقی، علاقه‌مندان مرد هستند.

وی افزود: شیراز با هزار و 867 نفر رتبه اول و استهبان، لارستان، داراب و نی‌ریز به ترتیب رتبه‌های بعدی ازلحاظ تعداد ثبت‌نام را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدی گفت: بر اساس نوع قرآن‌آموزان، مؤسسات و مراکز قرآنی با2  هزار و 394 نفر رتبه اول و امامزادگان و بقاع متبرکه، داوطلبان آزاد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دیگر مراکز فعال قرآنی رتبه‌های بعد را به خود اختصاص داده‌اند.

این مدیر قرآنی بابیان این‌که این مسابقات در چهار گروه و 26 رشته برگزار می‌شود ابراز داشت: رشته حفظ سوره‌های منتخب (واقعه و ملک) با 810 نفر بیشترین استقبال را از آن خودکرده‌اند و بعدازآن، رشته‌های حفظ جزء 30 با 771 نفر و حفظ 10 جزء با 380 نفر قرار دارند.

احمدی با اظهار این‌که تاکنون استان فارس رتبه پنجم ثبت‌نام این آزمون در کشور را به خود اختصاص داده است افزود: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دی‌ماه که آخرین‌مهلت ثبت این مسابقات است تعداد شرکت‌کنندگان به هفت هزار نفر برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها