۶ اثر نمایشی از کردستان به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان از راهیابی شش نمایش از استان به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از ۲۸ دی تا ۹ بهمن در تهران برگزار می‌شود، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۳۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبید رستمی در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: دبیرخانه سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۱ اثر را به عنوان آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی کرد که چهار نمایش از این تعداد از هنرمندان حوزه تئاتر کردستان است.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان همچنین ادامه داد: سه نمایش برگزیده چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز نیز بدون ذکر اولویت توسط هیئت داوران این جشنواره به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند که دو نمایش ئه وانگه ل. به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار و نمایش پانکیه کان به کارگردانی حسن ترقی از سنندج در بخش مرور این جشنواره پذیرفته شدند.

وی با اشاره به عناوین نمایش‌های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد: نمایش‌های آخرین مرز‌های اشتغال به کارگردانی سوران حسینی، تندیسی برای شهر به کارگردانی مختار محمدی و داد درد دارد به کارگردانی عبید رستمی برگزیده بخش خارج از صحنه تئاتر خیابانی مریوان و نمایش آینه زندگی به کارگردانی فاروق حسن‌پور برگزیده بخش آیینی تئاتر خیابانی مریوان هستند که به سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

وی کمبود بودجه و امکانات را دو مشکل عمده پیش روی هنرمندان تئاتر استان عنوان کرد و افزود: استان کردستان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز، جشنواره استانی تئاتر و جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره را در کارنامه هنرمندان حوزه نمایش دارد که این میزان فعالیت، امکانات صحنه‌ای و مالی مضاعفی را می‌طلبد.

رستمی با بیان اینکه راه یابی شش نمایش از کردستان در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مایه افتخار برای هنرمندان استان است، بیان کرد: این افتخار نشان از زحمات هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان دارد که امیدوارم این موفقیت باعث شود مدیریت کلان استان در فکر حمایت‌های بیشتری از حوزه تئاتر باشند.


رستمی بیان کرد: امیدوارم استاندار کردستان به عنوان اصلی‌ترین تصمیم گیرنده استان از حوزه هنر و به خصوص حوزه هنر تئاتر استان، بیشتر حمایت کنند تا هنرمندان این عرصه با فراغ بال بیشتری به اجرا و تمرین بپردازند.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کردستان تاکید کرد: اگر هنرمندان حوزه نمایش ما بیشتر حمایت شوند قطعا دستاورد‌های ارزشمندتری در حوزه فرهنگی تولید خواهند کرد و می‌توانند در کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های اروپایی اجرا‌های درخشانی با برند جهانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۸ دی تا ۹ بهمن در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم گروه‌های نمایشی استان در این دوره از جشنواره خوش بدرخشند و دستاورد‌های خوبی برای استان داشته باشند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات