یکی از مشکلات بخش چوار با وجود دارا بودن روستا، دهستان و وجود شرکت های پتروشیمی و گاز در استان واگذاری مرکز درمانی این شهر به بخش خصوصی است که با تلاش و پیگیری شورای شهر و شهرداری چوار این مرکز درمانی مجددا به بخش دولتی واگذار شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۶۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از مشکلات بخش چوار با وجود دارا بودن روستا، دهستان و وجود شرکت های پتروشیمی و گاز در استان واگذاری مرکز درمانی این شهر به بخش خصوصی است که با تلاش و پیگیری شورای شهر و شهرداری چوار این مرکز درمانی مجددا به بخش دولتی واگذار شد.

"نظر آزادی" یکی از اعضای شورای اسلامی شهر چوار درخصوص پیگیری این موضوع در گفتگو اختصاصی به خبرنگار ایلام پویا گفت: علیرغم جمعیت هفت هزار نفری شهر چوار و وجود صنایع پتروشیمی و گاز و بروز حوادث متعدد جانی و مصدومیت نیروهای شرکت گاز و پتروشیمی درمانگاه شهر چوار به بخش خصوصی واگذار شد و انتقال مصدومین به درمانگاه با پرسنل بی تجربه و فاقد مدارک علمی مرتبط حوزه علوم پزشکی و عدم نظارت برمدارک علمی پرسنل سبب بروز مشکلات و تهدید امنیت بیماران و مصدومین شده بود وبا توجه به همین  بی تجربگی و عدم کفایت فوت کودک یکی از مناطق روستایی شهر چوار براثر عقرب گزیدگی اتفاق افتاد.

این عضو شورای اسلامی شهر چوار با اشاره به دیگر مشکلات بخش خصوصی درمانگاه شهر چوار گفت با انتقال مصدومیت ناشی از سقوط از ارتفاع پرسنل بجای اقدامات امداد و حیات اقدام به دریافت هزینه هر فعالیت پزشکی اعم از فشار خون و آزمایش خون کرده  و درصورت عدم پرداخت هر فعالیت پزشکی مرحله بعدی انجام نمی گرفت.

وی افزود: واگذاری واحد تزریقات و آمبولانس به بخش خصوصی امری عادی محسوب می شود؛ اما واگذاری درمانگاه یک شهر به بخش خصوصی با پرسنل بی تجربه و فاقد مدارک علمی مرتبط سبب به خطر افتادن جان مردم می شود.

وی با گلایه از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گفت: نمیتوان برای کاهش حقوق پرسنل بخش دولتی درمانگاه را به بخش خصوصی واگذار کرد.

نظر  آزادی تاکید کرد: درمانگاه چوار فاقد رادیولوژی دائم است و در صورت بازرسی مسئولین رادیولوژی این مرکز بصورت نمایشی فعالیت می کند.

وی افزود: فعالیت دندانپزشکی این مرکز محدود به کشیدن دندان و اعزام پزشک دندانپزشک بصورت نامنظم است.

آزادی عضو شورای شهر چوار ضمن تشکر از پیگیری مرکز بهداشت و درمان استان گفت: با تلاش و کوشش شورای شهر چوار و مرکز بهداشت و درمان استان و علوم پزشکی این مرکز مجددا به بخش دولتی واگذار شد.

وی یادآورشد: انتظار میرود مسئولین حمایت لازم را به عمل آورده و از واگذاری مجدد درمانگاه چوار به بخش خصوصی خودداری کنند.

 

 

ارسال نظرات