خبرهای داغ:
بیش از 25 هزار در طرح اکرام و محسنین کمیته امداد مشارکت داشته و به ایتام و فرزندان محسنین کمک می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۸۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این دیدارها ضمن تقدیر از حضور خیران و نیکوکاران بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و 811 نفر از فرزندان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد سه هزار و 111 نفر در قالب طرح محسنین و یک هزار و 700 فرزند یتیم در قالب طرح اکرام از کمک کمیته امداد و حامیان بهره مند هستند.
وی ادامه داد: در مجموع بیش از 25 هزار در طرح اکرام و محسنین کمیته امداد مشارکت داشته و به ایتام و فرزندان محسنین کمک می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: از مجموع سه هزار و 111 فرزند تحت حمایت در طرح محسنین؛ 22 نفر فاقد مادر و 19 نفر مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند همچنین از یک هزار و 700 یتیم طرح اکرام ایتام نیز 34 نفر فاقد مادر و 22 نفر مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند.
وی اعلام کرد: متوسط سرانه ماهانه فرزندان در طرح اکرام ایتام بیش از 302 هزار تومان و در طرح محسنین بیش از 63 هزار تومان است.
مؤمنی خاطرنشان کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند تا با مشارکت مردمی کار امدادرسانی را در عرصه مردمی گسترش دهد و با ارائه مشاوره و راهنمایی زمینه هدایت کمک‌ها برای رفع محرومیت را در جامعه فراهم کند.
وی یادآورشد: مشارکت مردمی مهمترین و اساسی‌ترین محور در رویکرد خدمت رسانی به مددجویان است چراکه کمیته امداد با جمع آوری کمک اغنیاء و اختصاص این کمک به نیازمندان، خود را پیونددهنده اغنیاء و فقرا می‌داند.
در ادامه معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارکرد: بیشترین کمک های مردمی در قالب صدقات و سایر کمکها از محل طرح اکرام ، زکات ، شبکه های نیکوکاری و طرح های مناسبتی شکل می گیرد.
علی محمد ذوالفقاری افزود: حوزه مشارکت های مردمی علاوه بر ساماندهی کمک های مردمی، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق ، نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را به عهده دارد.
وی با بیان اینکه صندوق های صدقه کمیته امداد یکی از راه های جذب مشارکت های مردمی به شمار می رود، تأکید کرد: تمامی صدقات مردمی برای حل مشکلات مددجویان در امور فرهنگی، جهیزیه، اشتغال، ایتام معیشت و محسنین،آموزش ، مسکن، بهداشت و درمان و تامین جهیزیه هزینه می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه باید برنامه جدیدی را برای جلب مشارکت های مردمی طراحی و برنامه ریزی کنیم، گفت:یکی از وظایف کمیته امداد، کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان است و باید در کنار نیازسنجی فقرا، توان سنجی از خیران داشته باشیم و بر همین اساس به دنبال این هستیم که نقش خیران را در زندگی مددجویان افزایش دهیم تا دغدغه مردم و مسئولان نسبت به کارکردهای فقر در جامعه افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر خیران در فرآیند محرومیت زدایی از برنامه هایی است که انجام خواهیم داد، اظهار کرد: مردم نوعدوست و حامیان و خیران انتظار دارند که آثار و خدمات خود را در جامعه مشاهده کنند و یکی از برنامه های این نهاد شفاف سازی امور است تا مردم در جریان کمکهای خود به محرومان قرار بگیرند.
شایسته ذکر است که خانم خیرمندی و شیرین کام دو تن از خیران فعال و پرتلاش هستند که علاوه بر جذب حامیان جدید، در مقاطع مختلف کمک‌های مختلف را به مددجویان ارائه می‌کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها