خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: تعداد اندک مفسدان زمین‌خوار، کارخانه‌خوار و در یک کلام حرام‌خوار از جغرافیای مدیریتی حذف شوند.
کد خبر: ۸۹۷۴۲۳۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزونی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در قدردانی از بصیرت، بینایی و حضور آحاد ملت همیشه در صحنه، اظهار کرد: تعبیر رهبر فرزانه انقلاب بسیار گرانقدر است و شامل کسانی بود که در مقابل فتنه، چشمشان بینا بود و اقدام و عمل از آن ها دیده شد.
وی تصریح کرد: رهبری نسبت به این جماعت مؤمنِ پایِ کار فرمودند که من هزاران بار از مردم تشکر می کنم و قدردانی ایشان لطفی است که نصیب مردم شد چرا که ولی فقیه و رهبر دینی ما این گونه ابراز رضایت می کنند و این ابراز رضایت در حقیقت به معنای رضایت خداوند از مردم است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مردم در مقابل فتنه غیرت نشان دادند و وقتی مشاهده کردند پرچم جمهوری اسلامی ایران که نام مقدس خداوند بر آن نقش بسته است، به آتش کشیده می شود و فتنه گران به ناحق خون می ریزند و قصد آتش زدن مقدسات دینی نظیر مساجد را دارند، غیرت ایمانی و دینی آرامشان نگذاشت و به میدان آمدند و اجازه ندادند آن روند شیطانی، استکباری و صهیونیستی ادامه پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما نیز وظیفه خودمان می دانیم تا از راهپیمایی باشکوه و حضور آحاد مردم در صحنه در روزهایی که فتنه گران خواب های آشفته دیده بودند و جنون و دیوانگی آن ها با مدیریت مستکبرانی نظیر ترامپ و همراهی صهیونیست ها، انگلیسی ها و بودجه سعودی ها و منافقان به میدان آمدند، قدردانی کنیم چرا که این حضور مردم بود که نقشه های آن ها را مانند عملیات مرصاد و جنگ تحمیلی یک بار دیگر نقش بر آب کرد و سر همه آن ها مانند گذشته باز هم به سنگ خورد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی محکومیت اغتشاشات اخیر اذعان کرد: حضور حماسی مردم قزوین در این راهپیمایی را به همه شهروندان عزیز، شهیدپرور و انقلابی تبریک می گوییم و از همه مردم به واسطه این حضور پرشور قدردانی می کنیم؛ اسم همه شما عزیزان در لیستی نوشته شد که رهبر معظم انقلاب فرمودند من از آنها هزاران بار تشکر می کنم.
امام جمعه قزوین افزود: از زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی عزیز و مردمی، سپاه پاسداران مقتدر، بسیج مردمی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه عزیزانی که در ایام فتنه گری آشوبگران به میدان آمدند و امنیت استان را حفظ کردند، تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: در تامین امنیت و مقابله با اغتشاشات اخیر در استان قزوین شاهد بودیم که همه باهم و باهمدلی و وحدت توانستیم آتش فتنه ها را خاموش کنیم و بار دیگر قدرت و اقتدار مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور طنین انداز شد.
عابدینی اذعان کرد: همین طور خوشحال هستیم که خدای متعال شکست مفتضحانه و خفت بار را نصیب مثلت شوم استکبار جهانی و سعودی های تکفیری- وهابی و منافقین کرد، در این اغتشاشات شاهد بودیم که این مثلت شوم به دنبال ایجاد مشکل برای کشور و انقلاب ما بودند اما در اتفاقات اخیر مشخص شد که اخباری که از داخل کشورمان به دشمنان منتقل می شود، اخبار بسیار فریبنده ای است.
این خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: عده ای از منافقان داخلی خواب های خود را برای دشمنان انقلاب ما در خارج از کشور تعریف می کنند و استکبار جهانی با این خواب ها هیجانی شده و گمان می کند می تواند انقلاب ما را سرنگون کند؛ اما با مشاهده واقعیت های جامعه ما خاطرات شکست های پی در پی در طول تاریخ انقلاب، برایشان زنده می شود.
وی در ادامه بیان کرد: هر کجا تا امروز مسئولان ما سخنان امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب را جدی نگرفته اند، متضرر شده ایم و هر کجا فرمان رهبر را امتثال کردیم، موفق شدیم و همه موفقیت هایی که در طول تاریخ انقلاب داریم، مرهون و مدیون پیروی از فرمایشات رهبری است.
عابدینی یادآور شد: باز هم جا دارد که گوش به فرمان رهبری باشیم و امروز که ایشان بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تأکید می کنند، بدانیم که تنها راه چاره برای نجات کشور، اقتصاد مقاومتی و توجه به این عرصه مهم است.
خطیب جمعه قزوین افزود: رهبری فرمودند به آمریکایی ها و متحدانشان اعتماد نکنید و باید باور کنیم که اعتماد به دشمنان جز خسارت، شکست، زیان و مشاهده رفتار منافقانه از آن ها چیزی برای ما به بار نیاورده و نخواهد آورد.
وی اضافه کرد: باور کنیم که امتثال سخنان رهبری که بر گرفته از آیات قرآن، رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) است، موفقیت و پیروزی به همراه دارد و اگر نسبت به فرمایشات ایشان بی توجه باشیم، قطعاً متضرر می شویم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: استان قزوین، استانی صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی است که صاحب دانشمندان جوان و نیروهای فعال و انسان های غیرتمندِ اهل کار و کوشش است و با این همه ظرفیت خداوند حجت را بر مسئولان تمام کرده است و از مسئولان می خواهیم تا فرصت های اشتغال را در استان فعال کنند.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: نیروی کار و بستر ایجاد اشتغال در استان قزوین بسیار وجود دارد و فقط یک مدیریت با تدبیر و دلسوزانه می باید تا این بستر های کار و انسان های غیرتمند و فارغ التحصیلان را به میدان آورده و مشکلات را از پیش روی استان کنار بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: این ها خواسته های مردم است و دشمن می خواهد از این خواسته های به حق مردم سوء استفاده کند و مسئولان با کار، تلاش و فراهم کردن زمینه های اشتغال نباید اجازه سوءاستفاده را به دشمنان بدهند.
عابدینی یادآور شد: اگر اشتغال ایجاد شود، مشکلات گرانی و وابستگی های به اجانب حل خواهند شد و دیگر شاهد سوء استفاده ها نخواهیم بود.
خطیب جمعه قزوین به مشکلات مفاسد اقتصادی نیز اشاره و با بیان اینکه تعداد مفسدان اندک است، تأکید کرد: ما قدردان مدیران پاک دست، زحمت کش و دلسوزی که اکثریت قاطبه مدیران ما را تشکیل می دهند، هستیم اما هم مدیران و هم مردم باید قیام کنیم تا با تعداد اندک مفسدان زمین خوار و مفسدان کارخانه خوار که کارخانه ها را با تعداد زیادی کارگر به نابودی می کشانند و به خاطر مطامع دنیایی کارخانه را در شرایط نامطلوب قرار می دهند و به فکر کارگران بی کار نیست، مبارزه کنیم.
وی اذعان کرد: مفسدانی که از مقام خود سوء استفاده می کنند و افراد نالایق را کنار نمی گذارند و نمی بینند که نالایقی آن ها به جامعه آسیب می رساند و آن هایی که افراد لایق را به انزوا می کشانند و فرصت را برای کار و خدمت از دست آن ها می گیرند، باید از جغرافیای مدیریتی جامعه ما کنار گذاشته شوند تا مدیریت با نشاط هر چه بیشتر فعال باشد.
عابدینی ابراز کرد: مطالبه دیگر ما از مدیران استانی این است که مدیریت آب را باید جدی بگیرند؛ البته مساله کمبود آب موضوعی است که همه باید آن را خطرناک و بحرانی تلقی کنیم، باید بدانیم که در سال جاری و در دراز مدت با کاهش ۵۷ درصدی بارندگی روبرو بودیم و نسبت به کوتاه مدت ۳۷ درصد کاهش بارندگی داشتیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت صرفه جویی اذعان کرد: مدیران ما باید برای صرفه جویی حوزه آب کشاورزی اقدام اساسی کنند، بدانیم که طبق آیات قرآن اسراف کنندگان برادران شیاطین هستند. باید در مصرف صحیح آب خانگی و شست و شو و مصرف بهینه از آب شرب و به خصوص مدرن کردن آبیاری در کشاورزی اقدام اساسی کنیم.
وی با بیان اینکه دشت قزوین با دوخطر جدی روبرو است، تصریح کرد: کویری شدن و بیابانی شدن در کمین این دشت پرنعمت ماست، افزایش خشکسالی و بیابانی شدن عامل افزایش ریزگردهاست که علاوه بر استان قزوین به استان های همجوار نیز آسیب خواهد رساند و مشکل دیگر فرونشست در دشت قزوین است.
امام جمعه قزوین ادامه داد: در دشت قزوین به حدی زیر پای خود را با مکیدن زیاد آب های زیرزمینی خالی کرده ایم که کل دشت قزوین در حال فرونشست است و این خطر جدی برای استان ماست و عوارض بسیار جدی محیط زیستی برای شهروندان به دنبال دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه مسوولان وظیفه دارند بحران دشت قزوین را جدی بگیرند، نباید هردولتی گمان کند پس از پایان دوره کاری اش مشکل را دولت بعدی حل کند، مساله بحران دشت قزوین به حدی جدی است که نباید دستخوش این رفتارها قرار بگیرد بلکه باید با شتاب و عجله مانع خسارت های بیشتر در این منطقه شوند.
وی در ادامه با اشاره به موضوع برجام عنوان کرد: زمانی که نامی از برجام مطرح می شود تمام خسارت های آن در حوزه های مختلف اقتصادی، دانشگاهی و فناوری های هسته ای تداعی می شود، امریکایی ها مدیریت این بحران به نام برجام را به دست گرفتند و چهار سال دولت یازدهم وقت خود را به این موضوع اختصاص داد که صدمات زیادی به کشور وارد آورد.
این خطیب نمازجمعه افزود: امروز همه مردم و حتی دولتمردان نیز معترف هستند که نباید به امریکا اعتماد می کردند؛ زیرا آنها خیر و خوبی برای ما نمی خواهند بلکه بدبختی و شکست را برای ایران اسلامی آرزو می کنند، قرآن کریم بارها تاکید کرده است که نباید به دشمن اعتماد کرد زیرا آنها خیر شما را نمی خواهند.
عابدینی تاکید کرد: ایران اسلامی چهارسال خسارت زیادی با عنوان برجام متحمل شد و نتیجه آن در چندکلمه برای ما افزایش تحریم ها و تحقیر و توهین به ملت ما در مجامع بین المللی بود، ملت ایران نه تنها از برجام خیری ندید بلکه شر و دشمنی طی چهارسال در دولت یازدهم نصیب ما شد.
وی گفت: در دوره دوم دولت موجود امریکایی ها مساله برجام را به اروپایی ها منتقل کردند و گویا قرار است در مساله برجام در این دوره با اروپایی ها در این بازی نامتوازن، شیطانی، فریبنده و خسارت بار وقت تلف کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت تاریخی فرار شاه در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ گفت: این فرار خفت بار نوکر شیاطین امریکایی، شیرینی عزتمندانه ای برای انقلاب ما به دنبال داشت که هرساله این شیرینی برای ما تداعی می شود که این یادگار تاریخی درس عبرتی برای همه کسانی است که خیال خیانت نسبت به مردم به سر می برند.
امام جمعه قزوین افزود: شاه ملعون در دوستی با امریکا و اسراییل پیشتاز بود اما در نهایت با همه خدماتش تنها ماند، این درس بزرگی است برای همه ما که هرکسی این مسیر را تکرار کند پایانش همان سرانجام محمدرضای پهلوی می شود.
وی با اشاره به شرایط سخت رهبر مقاومت اسلامی در نیجریه بیان کرد: شیخ زکزاکی هم اکنون در شرایط سخت بیماری به سر می برد و حاکمیت شیطانی این کشور از درمان این شخصیت برجسته ممانعت می کند، از خدای متعال درخواست داریم که به این عالم بزرگوار شفای عاجل و ملت مسلمان آفریقا را بر ستمگران به پیروزی برساند.

عابدینی با اشاره به مناسبت ایام شهادت فداییان اسلام عنوان کرد: شهیدان نواب صفوی، واحدی، ذوالقدر و طهماسبی از عزیزانی بودند که زمینه ها و بسترها را برای وقوع انقلاب اسلامی در دوران ظلم و خفقان فراهم آوردند؛ خداوند همه شهیدان را سر سفره انبیای الهی قرار دهد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها