با قهرمانی تیم همدان و نایب قهرمانی کشتی گیران سریش آبادی پرونده این دوره از رقابت‌های کشتی آزاد روستاییان نوجوان سراسر کشور بسته شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۲۸۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ار کردستان، رقابت‌های کشتی آزاد روستاییان نوجوان سراسر کشور با قهرمانی تیم همدان به کار خود در سریش آباد پایان داد.

در این رقابت‌ها که با حضور ۱۵۰ کشتی گیر از ۱۵ تیم سراسر کشور در سریش آباد به مدت ۲ روز در سالن هزار و ۲۰۰ نفره این شهر برگزار شد کشتی گیران کردستانی در قالب تیم سریش آباد به مقام دوم دست یافتند.

بر اساس این گزارش در این دوره از مسابقات ورزشکاران شرکت کننده در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۱، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم به رقابت پرداختند که در پایان محمدحسین نوروزیان، هادی شرفبیانی و امیرحسین هراتی در قالب تیم الف. کردستان سه نشان طلای این رقابت‌ها را از ان خود کردند و امیر حسین دده جانی مدال نقره را بر گردن آویخت.

همچنین در این رقابت‌ها نیما فیروزی و شایان حسامی نیز در ترکیب تیم اول استان به مدال برنز دست یافتند.

در نتیجه تیمی این رقابت‌ها همدان با ۸۶ امتیاز و با کسب مدال‌های امیرحسین عبدی راد، عباس جهانی و مهدی حاجی لویی ۳ نشان طلا، ابوالفضل قراگوزلو، محمدمهدی اصغری، علی اسدی و مهدی خزایی ۴ نشان نقره و امیرمحمد گماریان و فردین طالبی ۲ نشان برنز در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم‌های کردستان الف؛ و اصفهان به ترتیب با ۶۷ و ۶۵ امتیاز عناوین دوم و سوم را از ان خود کردند.

محمدرسول کلهر رئیس دپارتمان فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور در جریان برگزاری این رقابت‌ها و در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهر سریش آباد از پتانسیل بالایی برای میزبانی رقابت‌های کشوری برخوردار است اظهار داشت: میزبانی مناسب و حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه شهر سریش آباد نشان دهنده شور و علاقه مردمان این دیار به رشته ورزشی کشتی و ظرفیت بالای این شهر برای میزبانی رقابت‌های کشوری است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه یک هزار و ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در کشور احداث می‌شود، افزود: با سرمایه گذاری و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر تا پایان برنامه ششم توسعه یک هزار و ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در کشور احداث خواهد شد.

کلهر خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۴۵۰ خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف کشور ساخته شده است

به گفته وی ایجاد چنین خانه‌هایی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان در روستا‌ها و کشاندن آن‌ها به انجام فعالیت‌های ورزشی متناسب خواهد داشت.

وی با اشاره به تدوین اطلس بازی‌های بومی محلی گفت: این اطلس، یادگاری برای نسل‌های بعدی و دستورالعملی برای برگزاری مسابقات ملی در کشور خواهد بود

کلهر ادامه داد: ۳۰ بازی بومی و محلی در کشور دارای آیین نامه و قوانین و مقررات است و این بازی‌ها در صورت شناسایی درست و اختصاص اعتبار مناسب به آن، می‌توانند فرهنگ کشور را از شبیخون فرهنگی محافظت کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات