به همت بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر انجام شد؛

برپایی بیمارستان صحرائی در شهر کلمه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر

بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در راستای خدمات امدادی و درمانی خود و همچنین بمنظور غربالگری مراجعین و کشف موارد بیماری اقدام به برپائی بیمارستان صحرائی در شهر کلمه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر نموده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۲۹۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر در راستای خدمات امدادی و درمانی خود و همچنین بمنظور غربالگری مراجعین و کشف موارد بیماری اقدام به برپائی بیمارستان صحرائی در شهر کلمه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر نموده است. این بیمارستان صحرائی از روز یکشنبه ۱۷ دیماه تا روز پنجشنبه ۲۱ دیماه بمدت ۵ روز دایر بود و طیف وسیعی از خدمات آموزشی، غربالگری و درمانی را به مردم کلمه و روستاهای همجوار آن ارائه داد.

با توجه به موقعیت جغرافیائی این شهر و دهستانهای همجوار آن در پشتکوه دشتستان و دسترسی سخت آنها به خدمت تخصصی درمانی در سه روز ابتدائی ارائه خدمات درمانی در این بیمارستان روزانه بیش از هزار نفر بیمار مراجعه نمودند و تخمین زده می شود بیش از ۶ هزار نفر خدمات درمانی تخصصی ارائه نموده است. خدمات تخصصی این بیمارستان عبارت از: حضور متخصصین رشته های مختلف پزشکی از جمله داخلی، اطفال، زنان و زایمان، کلیه و مجاری ادراری، قلب و عروق، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ریه، مغز و اعصاب، روانشناسی ، تغذیه، دندانپزشکی، رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین استقرار خدمات آزمایشگاهی و تزریقات و پانسمان و داروخانه است.

در این بیمارستان صحرائی بیماران مراجعه کننده ابتدا بوسیله ۴ نفر پزشک عمومی ویزیت شده و سپس به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند و سپس متخصصین نیز پس از ویزیت و دستور آزمایش، رادیولوژی و سونوگرافی در صورتیکه بیماران به پیگیری خدمات درمانی نیاز داشتند آنها را با برگ ارجاع به بیمارستانهای مرکز استان یا شهرستان دشتستان ارجاع دادند تا در آنجا نیز با پیگیری بسیج جامعه پزشکی خدمات درمانی را بصورت رایگان دریافت نمایند.

تمامی خدمات ارائه شده در این بیمارستان از جمله ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، دارو، رادیولوژی، سونوگرافی و تزریقات و پانسمان بصورت رایگان ارائه گردید و هیچگونه وجهی بابت این خدمات از بیماران مراجعه کننده دریافت نشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار