ایجاد اشتغال برای ۲۲۰۰ مددجوی کردستانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: این نهاد با پرداخت تسهیلات اشتغال برای ۲ هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال جاری شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۰۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی کردستان، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بابیان اینکه ایجاد اشتغال باهدف توانمند کردن خانوار‌های تحت حمایت مهم‌ترین سیاست و برنامه این نهاد است، گفت: ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد این استان در سال جاری اختصاص داده‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه ۶۵ میلیارد تومان از این اعتبارات بانکی و ۲۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد است، افزود: بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در ۹ ماهه نخست سال جاری پرداخت‌شده است.

جهان‌بین، ضمن اشاره به اینکه ۲۶ درصد از این اعتبارات از محل صندوق اشتغال نیازمندان و ۷۴ درصد نیز از محل اعتبارات بانکی بوده است، اعلام کرد: با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای دو هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کردستان در ۹ ماهه نخست سال جاری شغل ایجادشده است.

وی بابیان اینکه آموزش شغلی و فنی بعد از استعداد سنجی دومین مرحله از فرایند اشتغال مددجویان این نهاد است، گفت: هفت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان از طریق دوره‌های تخصصی بلندمدت مهارت‌آموزی، کارآفرینی، پایدارسازی و توسعه اشتغال آموزش داده‌شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بیان کرد: با پیگیری‌های این معاونت برای ۳۶۰ نفر از مددجویان و فرزندان آن‌ها که دارای مهارت و تخصص خاص بوده کاریابی شده و از طریق مؤسسات و شرکت‌ها به‌کارگیری و برای آن‌ها شغل ایجادشده است.

وی افزود: این نهاد برای کارفرمایانی که برای نیروی کار خود از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استفاده کنند در قالب بسته‌های تشویقی در سال نخست ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما و در سال دوم نیز ۵۰ درصد از حق بیمه کارفرمایان مددجویان را پرداخت می‌کند.

جهان‌بین ضمن بیان اینکه تسهیلات اشتغال برای مددجویان این نهاد با توجه به نوع شغل از ۲۰ میلیون تومان تا سقف ۷۰ میلیون تومان قابل پرداخت است، گفت: مهم‌ترین برنامه این نهاد بعد از پرداخت تسهیلات اشتغال نظارت کارشناسان حوزه اشتغال این نهاد بر طرح‌های شغلی ایجادشده و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم باهدف کمک به پایداری شغل موردنظر است.

وی افزود: این نظارت با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه نظارت هوشمند که در استان کردستان طراحی‌شده است انجام می‌شود و ۴۱ هزار بازدید از طرح‌های اشتغال ایجادشده مددجویان این استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار