حجت الاسلام علی دهقانی در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: با وجود ملتی انقلابی، هیچ گاه دشمنان به مقصود خود نمی رسند.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۸۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و سیاسی در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام  ضمن گرامیداشت دهه بصیرت به حوادث اخیر اشاره کرد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: باید فرمایشات و منویات ولی امر مسلمین را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی دهقانی افزود: در این حوادث عده ای در داخل کشور فریب استکبار و تبلیغات سوء دشمن را خوردند و دست به یکسری اقدامات زدند که باعث داغدار کردن خانواده ها و مردم شدند و خساراتی به بار آوردند؛ ولی دشمن به مقصود خود نرسید و تیر آنها به سنگ خورد و هیچ وقت هم استکبار در برابر این ملت غیور و انقلابی به مقصود خود نخواهد رسید.

دهقانی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: چنانچه در احادیث معصومین آمده است اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود دو اثر شوم به همراه خواهد داشت؛ یکی اینکه بدان و اشرار جامعه بر مردم مسلط خواهند شد و دیگری اینکه خوبان جامعه هرچه دعا کنند دعایشان مستجاب نخواهد شد.

وی، در ادامه به چگونگی تاثیر امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: برای امر و نهی کردن باید اسلام شناس باشیم، چنانچه امام حسین علیه السلام در جواب اینکه چرا امر به معروف و نهی از منکر ما تاثیر گذار نیست؟ چنین فرمودند، که باید اسلام شناس بود یعنی آنگونه که اسلام گفته عمل شود.

دهقانی تصریح کرد: باید در امر و نهی کردن، ایمان به خدا و معاد را یادآوری کرد و حس شکر گزاری را در فرد متذکر شد و او را متوجه عواقب و آثار شوم گناه و منکر  و همچنین پاداش های معروف نمود که این گونه اعمال سبب می شود در فرد تلنگری زده شود و با توجه به شرایط دیگر فرد و اطراف کم یا زیاد تاثیر گزار در شخص می باشد.

ارسال نظرات