خبرهای داغ:
كنگره شهيد شاخص بسيج كارمندي كشور سردار جهادگر شهيد حاج علي فارسي فرمانده پشتيباني مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان اصفهان با پيام آيت الله نمازي برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۴۱۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج پیش از ظهر امروز در کنگره سردار جهادگر شهید حاج علی فارسی که در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزارشد، گفت: شهید حاج علی فارسی الگوی مدیریت جهادی را در عمل و در میدان مبارزه به اثبات رسانید و آنچه را که امام خمینی (ره) دوست داشت در عمل و میدان مبارزه با دشمن عامل به آن بود.

وی افزود: سردار جهادگر شهید حاج علی فارسی از جنس مردم و پاکان و عامل به احکام ائمه اطهار (ع) و عامل به آنچه که رضای خدا در آن است بود و به همین دلیل است که امروز بعد از ۳۱ سال از شهادت این شهید، ایشان به عنوان الگوی مدیریت جهادی و شهید شاخص بسیج کارمندی در سال ۹۶ معرفی می‌شود.

به گفته وی، سردار جهادگر شهید حاج علی فارسی در میدان مبارزه با دشمن تنها یک فرد نبود بلکه به عنوان یک گردان به تنهایی تمامی عملیات‌ها را پشتیبانی می‌کرد و برای عهد و پیمانی که برای پشتیبانی از جنگ و جبهه بسته بود تا آخرین لحظه عمر با برکت خود وفاردار به عهد و پیمان خود بود تا به شهادت رسید.

سردار فضلی گفت: شهید فارسی عمر خود را صرف خدمت به دین نظام و مردم در بخش‌های مختلف به ویژه در جهاد سازندگی و مهندسی رزمی جهاد کرد و امروز این شهید به عنوان الگوی شهید کارمند و شهید شاخص کارمندان کشور به مردم ایران به ویژه به نسل جوان معرفی می‌شود.

جانشین سازمان بسیج تکلیف مداری را از ویژگی‌های بارز شهید فارسی عنوان کرد و افزود: شهید فارسی در تیپ المهدی و در عملیات فتح المبین با به کارگیری تجهیزات و امکانات مردمی کاشان در جهاد سازندگی و مهندسی رزمی جهاد کمک شایانی به رزمندگان اسلام داشت.

سردار فضلی در ادامه رمز موفقیت رزمندگان اسلام طی ۸ سال دفاع مقدس را احساس به تکلیف دانست و اظهار داشت: این روحیه جهادی رزمندگان اسلام بود در سراسر جبهه‌های نبرد با دشمن بود که منجر به پیروزی سپاه اسلام بر سپاه کفر صدام شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه اداری و مدیریتی در ذهن و فکر رزمندگان اسلام جایگاهی نداشت بلکه نگاه آن‌ها نگاه تکلیف مدار بود، عنوان کرد: این ابتکار جهادی رزمندگان اسلام بود که همه  تجهیزات و امکانات موجود در سراسر کشور را سازماندهی کرد و به جبهه‌ها ارسال کرد و جبهه‌ها را پشتیبانی کرد.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که شب‌های عملیات کربلای ۵ شب‌های قدر انقلاب اسلامی است، گفت: انس با شب‌های کربلای ۵ است که انسان را وارسته می‌کند و هرکسی آن را فراموش کند نام او از اردوگاه انقلاب خط خواهد خورد.

در ادامه، مهدی گلی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور ایثارگران، ابراز کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس نیرو‌های جهاد در خط مقدم جبهه و پیشاپیش رزمندگان اسلام حرکت کردند.

وی افزود: صدای بلدوزر نیرو‌های جهاد در عملیات رزمندگان صدایی آرامش بخش بود به طوریکه هرزمان صدای بلدوزر‌ها به گوش می‌رسید به معنای تثبیت منطقه آزاده شده به دست رزمندگان اسلام بود.

گلی، از شهید فارسی به عنوان نمونه‌ای از مدیریت جهادی نام برد و عنوان کرد: نسل جوان امروز به مدیریت جهادی نیاز دارد و یکی از راه‌های رسیدن به مدیریت جهادی در کشور معرفی سردار شهید حاج علی فارسی به نسل جوان است.

به گفته وی، برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، هیچ راهی به غیر از ادامه راه شهیدان، مدیریت جهادی و تبعیت از رهبری نیست.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور ایثارگران یادآور شد: در ۸ سال دفاع مقدس ۵۴۰ هزار نفر نیروی‌های جهاد به جبهه‌ها اعزام شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیدند، ۱۰ هزار نفر جانباز شدند و یکهزار و ۲۰۰ نفر به اسارات نیروی‌های دشمن درآمدند.

لازم ذکر است در کنگره از کتاب ‹‹کویر آفتاب›› رونمایی شد و در حاشیه این کنگره نیز کتاب‌های ‹‹جهادگران سنگر عاشقی›› و ‹‹معرفی شهدای کارمند کاشان›› به شرکت کنندگان در این کنگره اهدا شد.

شهید فارسی در مبارزات علیه رژیم مستبد و مستکبر شاه شرکت و حضور جدی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی وارد جهاد سازندگی کاشان شد و در محرومیت زدایی روستا‌ها تلاش مضاعفی داشت و بعد از آغاز جنگ در سال ۵۹ به جبهه‌های نبرد اعزام و با تشکیل ستاد کمک رسانی به مناطق جنگی در کنار شهدایی همچون حاج جواد یزدانی در شورای ستاد کمک رسانی به جبهه  فعالیت خود را آغاز و کمک‌های مردمی کاشان را به جبهه‌ها انتقال داد.

شهید فارسی بعد از مدتی فرماندهی امور جنگ جهاد استان اصفهان را بر عهده گرفت و در این مسؤولیت خطیر انجام وظیفه می‌کرد تا اینکه در عملیات کربلای پنج در ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ با اصابت گلوله توپ به خودروی وی، به شهادت رسید.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها