رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران با اشاره به عوامل مقابل تولید گفت: نرخ بالای تسهیلات بانکی، مالیات، بیمه، سیاست‌های گمرک در واردات و قاچاق، ۵ عامل مقابل تولید است.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۳۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران با بیان اینکه رکود بازار مشکل صنف کفاشان دست‌دوز است، گفت: متاسفانه عواملی که باید در اختیار تولید باشند، مقابل تولید قرار دارند. 

رئیس اتحادیه کفاشان با اشاره به نرخ بالای 22 درصد تسهیلات بانکی افزود: البته تسهیلات بانکی معمولا به تولید‌کنندگان پرداخت نمی‌شود، اما اگر کسی بخواهد تسهیلات بانکی دریافت کند، باید کفش آهنی در پا داشته باشد و تسهیلات با چنین سودهایی، تولید‌کننده را به ورطه ورشکستگی می‌کشاند. 

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده معضل بزرگ تولید کنندگان است، بیان داشت: در اخذ مالیات به هیچ‌وجه به وضعیت رکود بازار توجه نمی‌شود و هر سال نسبت به مالیات سال قبل درصدی اضافه و از مودی مالیاتی اخذ می‌شود. 

شجری با بیان اینکه سازمان بیمه هیچ حمایتی از کارفرما ندارد، افزود: بیمه باید از کارگر و کارفرما در کنار هم حمایت کند، زیرا اگر کارفرما نباشد، کاری وجود نخواهد داشت، تا کارگر مشغول به فعالیت شود. 

وی با انتقاد از گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک در جایی که نباید اجازه واردات دهد، این اجازه را می‌دهد و در جاهایی که باید اجازه واردات دهد، آنقدر سنگ‌اندازی می‌کند که هزینه واردات را برای تولید‌کننده افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران بیان داشت: بخشی از مواد اولیه تولید کفش باید از طریق واردات تامین شود که گمرک کشور با مانع‌تراشی‌ها و تاخیر در اجازه واردات میلیون‌ها تومان هزینه آن واردات را برای تولید‌کننده افزایش می‌دهد که این افزایش هزینه منجر به افزایش هزینه تولید و در نتیجه افزایش رکود می‌شود. 

شجری با بیان اینکه سالانه 7 میلیون دلار کفش بصورت رسمی به کشور وارد می‌شود، افزود: براساس تخمین سالانه حدود 500 میلیون دلار کفش به صورت قاچاق از کشور وارد می‌شود. 

وی افزود: کفش‌های وارداتی به قیمت‌های پایین وارد کشور می‌شوند، ولی با ده‌ها برابر فروخته می‌شود و همین زمینه افزایش قاچاق را بیشتر می‌‌کند. 

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز میزان صادرات کفش ایران را 120 میلیون دلار عنوان کرد و بیان داشت: کفش ایرانی به بازارهای منطقه صادر می‌شود. 

ارسال نظرات