رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران از نیاز 70 درصدی صنف پیچ و مهره به واردات خبر داد و گفت: مجبوریم از تایوان و چین محصول پیچ و مهره وارد کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۴۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نورالدین مهری استان تهران درباره وضع بازار اظهار کرد: وضع بازار در حالت رکود است و این رکود مشکل فراگیر برای همه اصناف است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که قدرت رقابت با کشورهای دنیا را در بازار جهانی نداریم، تصریح کرد: سیاست‌های غلط واردات قدرت رقابت را از تولیدکنندگان داخلی به خاطر عدم وجود حمایت از تولید ملی گرفته است.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران با تأکید بر اینکه در بخش‌هایی تکنولوژی وارد شده است، اضافه کرد: تولیدهایی هم با معیار روز و نزدیک به استانداردهای بین‌المللی داریم، ولی تولید داخل قادر به رقابت با رقبای خود در بازار جهانی نیست مواد اولیه نداریم و محصول نداریم که ازجمله مشکلات ما است.

مهری با بیان اینکه اگر فضای مناسب برای تولیدکنندگان ایجاد شود توان رقابت با رقبای جدی در ساخت پیچ و مهره در جهان را داریم، تصریح کرد: تا بازار را اشباع کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمت رئیس‌جمهوری در جلسه‌ای پیرامون بررسی مشکلات اقتصادی و اصناف بودیم، اضافه کرد: چند دقیقه‌ای در این جلسه فرصت بیان مشکلات صنف پیچ و مهره را داشتم.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران با بیان اینکه مشکلات صنف پیچ و مهره را از نزدیک برای رئیس‌جمهوری بازگو کردم، تصریح کرد: مجبوریم که از تایوان و چین محصول در حوزه پیچ و مهره وارد کنیم و محکوم به واردات در شرایط عدم حمایتی هستیم.

مهری با تأکید بر اینکه مشکلی در بخش‌های توانمندی و حتی تکنولوژی و نیروی کار هم نداریم، اضافه کرد: اگر این موانع برطرف شود و از تولید داخل حمایت شود واردات ما بسیار کم می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد نیاز به واردات در این صنف داریم، افزود: نگاه حمایتی دولت به تولید ملی وابستگی ما را به واردات به مرز 30 درصد در این صنف می‌رساند.

رئیس اتحادیه پیچ و مهره تهران با اشاره به اینکه اگر دولت کمک و حمایت کند، اظهار کرد: وابستگی ما به این میزان واردات کم می‌شود و تولید رونق و اشتغال‌زایی رونق پیدا می‌کند.

ارسال نظرات