کارشناس دینی با بیان اینکه بر اساس روایات مهریه خیلی زیاد، شومی را به‌دنبال دارد، گفت: خانواده‌ها، شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۱۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛حجت‌الاسلام عبدالله نارویی در بندرلنگه، با تاکید بر اینکه خانواده‌ها شرایط ازدواج آسان را برای فرزندانشان مهیاسازند، اظهارداشت: ازدواج یکی از عوامل مهم درکاهش آسیب‌های اجتماعی و به‌وجود آمدن روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه است.

 

وی در ادامه افزود: این نکته بسیار حائزاهمیت است که خانواده‌ها چه خانواده دختر و چه خانواده پسر شرایطی مهیا سازند که مراسم ازدواج کم هزینه برگزار شود.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: ازدواج و سنت آن در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده است و افرادی که با ازدواج آسان تشکیل خانواده می‌دهند مسلماً در مسائل و سختی‌های زندگی صبورتر و ثابت‌قدم‌تر خواهند بود.

 

نارویی با بیان این مطلب که ازدواج نیمی از ایمان را کامل می‌کند، گفت: ازدواج نیمی از ایمان را کامل می‌کند و انسان به واسطه ازدواج به قله‌های رفیع انسانیت می‌رسد، اما اگر ازدواج بر حسب تجملات و اسراف و چشم و هم‌چشمی باشد آخر و عاقبتی ندارد و انسان را پرتوقع و حریص بار می‌آورد.

 

وی با اشاره به برخی از معضلات و آسیب‌های طلاق، افزود: متاسفانه در جامعه به سبب دوری از آداب و سنن اسلامی ازدواج، شاهدگسترش طلاق هستیم و خانواده‌ها تدابیری بیندیشند که جوانان بتوانند در کمال آرامش و بی‌دغدغه به سمت ازدواج روی آورند.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: تحمیل هزینه‌های سنگین ازدواج و خودنمایی و اسراف باعث فاصله بین زن و مرد شده و آنان را در آینده دچار مشکلات عدیده خواهد کرد.

 

نارویی همچنین گفت: جوانان با راهنمایی و ارشاد بزرگترها و مشاوران به سمت ازدواج گام بردارند، هرگز از روی احساسات تصمیم نگیرند، باید از خانواده‌هایی همسر خود را انتحاب کنند که پایبند به اصول و تربیت اسلامی باشند.

 

وی با بیان اینکه جوانان باید به سنت و شریعت دین مبین اسلام عمل و در بحث ازدواج سبقت بگیرند، افزود: ازدواج آسان برای خانواده سعادت و خوشبختی به همراه می‌آورد و انجام این حرکت یک امر مقدس و خداپسندانه است.

 

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه هیچ بنایی در اسلام مقدس‌تر از بنای اسلام نیست و بسیار بر آسان بودن و آسان برگزار کردن آن سفارش شده است، افزود: هر چقدر که اصل ازدواج مقدس است، سهل گرفتن آن از طرف اطرافیان و والدین هم مقدس و ضروری است.

 

نارویی با بیان اینکه، بر اساس روایات مهریه خیلی زیاد، شومی  به دنبال دارد، گفت: گاها اینطور تصور می‌شود که در ابتدا هر چقدر شرایط پیش از ازدواج سخت‌تر گرفته شود، زندگی محکم‌تر می‌شود، مثلا تصور می‌شود مهریه زیاد ضامن زندگی است، در حالی که تصور کاملا اشتباهی است.

 

وی در پایان افزود: ملاک‌های انتخاب در امر ازدواج یکی از ارکان زندگی است، ترس از خدا و شخصیت معنوی فرد مقابل باید اولویت اصلی باشد.

ارسال نظرات