الحاق یکی از توریستی ترین جزایر خلیج فارس به منطقه آزاد قشم خبری شیرین برای مردم جزیره هرمز بود که در سایه ولنگاری های مدیریتی رنگ باخت و مردم این جزیره همچنان با بیکاری و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند .
کد خبر: ۸۹۷۴۶۳۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از قشم آزاد ، جزیره‌ی هرمز، سرزمین با خاک سرخ، معادن گران قیمت ، کوه های رنگی و سواحل بکر مانند نگینی در خلیج همیشه فارس می درخشد اما مردمانی نجیب و خونگرم این جزیره سالیان سال است که از کمبودهای رفاهی و اجتماعی رنج می برد و مدیران این استان تاکنون نتوانسته اند راه حلی برای رونق اقتصادی این جزیره پیدا کنند .

 سه سال پیش بعد از بررسی و تصویب طرح الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد ، عباس خدادادی به عنوان مدیر منطقه آزاد هرمز انتخاب شد تا روند توسعه و پیشرفت این جزیره شدت بگیرد و علاوه بر جذب سرمایه گذار جزیره هرمز به قطب گردشگری این منطقه تبدیل شود .

با پیگیری های نمایندگان سابق استان هرمزگان الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم به تصویب نمایندگان رسید و جرقه  امید در زندگی مردمی که اکثریت آنها وضعیت معیشتی اسفناکی دارند زده شد اما این جرقه خیلی زود خاموش م مردم طعم منطقه آزاد را در این جزیره نچشیدند .

منطقه آزاد شدن هرمز در آخرین دقایق در ولنگاری های مدیریتی رنگ باخت تا روز همان باشد و روزی همان ، و مردم این جزیره همچنان با بیکاری و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند .

لازم به ذکر است برخی از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که جزیره هرمز به لحاظ ژئوپلتیک از اهمیت بالایی برخوردار است و جزء سه نقطه حساس دنیا به شمار می‌رود و افزودن آن به مناطق آزاد خطای استراتژیک است.

خام فروشی بهترین خاک سرخ جهان !

خاک سرخ جزیره هرمز یکی از بهترین و پر طرفدارترین خاک برای ساخت رنگ و لوازم آرایشی در جهان است که به مدیریت نادرست بصورت خام وارد کشورهای دیگر می شود و محصولان حاصل همین خاک چندی بعد با قیمت چندین برابری وارد کشور ایران می شود .

با توجه به اینکه جزیره هرمز دارای خاک های رنگی از طیف های گوناگون می باشد اگر در این جزیره یک کارخانه رنگ سازی یا کارخانه ساخت لوازم آرایشی زده شود هم می تواند با صاد رکردن این محصولات به کشور ارز آوری کند و هم می تواند مشکل خیل عظیمی از جوانان بیکار این منطقه را حل کند .

چندین سال است که از معادن این جزیره برداشت می شود و خاک آن بدون هیچ برنامه ای به کشورهای دیگر خام فروشی می شود و مردم این جزیره از این ثروت خدادادی هیچ سهمی نبرده اند .

مسئولان استان هرمزگان بخصوص نمایندگان مجلس باید به این قضیه ورود کنند و با جذب سرمایه گذار نگذارند سرمایه ملی کشور هدر رود و این خام فروشی ادامه یابد چرا که با این کار فقط افرادی خاص بهره معادن را می برند و مردم هیچ سودی از معادن این نخواهند برد .

جزیره هرمز علی رغم پتانسیل بالایش چه در حوزه نیروی کار و چه در زمینه منابع طبیعی و موقعیت گردشگری توریستی یکی از مناطق محروم کشور به شمار می رود و بسیاری از جوانان این جزیره با مشکلات جدی به ویژه در بخش اشتغال روبرو می باشند که با راه اندازی چنین کارخانه هایی می توان به آنها کمک کرد .

عمل به اقتصاد مقاومتی و جذب گردشکر تنها راه نجات معیشت مردم جزیره هرمز است که با حمایت و همت مردم این جزیره باید صورت بگیرد .

ارسال نظرات