بررسی میزان مشق شب دانش‌آموزان در کشورهای مختلف
نتایج یک بررسی نشان داده است، دانش‌آموزان ابتدایی انگلیس ساعت‌های بیشتری را به نسبت دانش‌آموزان کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، سوئد، آلمان و اتریش پای مشق شب می‌نشینند.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۵۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

دانش‌آموزان انگلیسی صاحب بیشترین مشق شب در میان کشورهای اروپایی

براساس بررسی‌هایی که توسط پژوهشگران در سال 2016 صورت گرفته است، دانش‌آموزان ابتدایی انگلیس ساعت‌های بیشتری را به نسبت دانش‌آموزان کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، سوئد، آلمان و اتریش پای مشق شب هستند. 

*مشق شب دانش‌آموزان ابتدایی بیشتر از دانش‌آموزان متوسطه 

براساس تحقیقات مؤسسه بین‌المللی «OECD» دانش‌آموزان انگلیسی حداکثر اوقات فراغت خود در خانه را برای نوشتن مشق شب می‌گذرانند و آنها حدود 45 دقیقه بیش از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان، تکلیف در خانه انجام می‌دهند. 

*حجم زیاد مشق شب و تضعیف مهارت‌ها و موفقیت‌های بعدی

کارشناسان آموزش و پرورش انگلیس باور دارند، فشار روانی برای کسب نمرات بهتر در امتحانات می‌تواند تأثیر سوء داشته باشد؛ معیار آموزش و پرورش باید یادگیری هر چه بهتر دانش‌آموزان باشد و اگر در این بین دانش‌آموزی نمره پایینی کسب کرد، معلمان باید درصدد برطرف کردن مشکلات وی برآیند. 

آنها همچنین باور دارند، داشتن وقت خالی برای دانش‌آموزان در خانه باید جزو اولویت‌بندی معلمان باشد و اگر حجم زیاد تکلیف شب، این امکان را از آنها بگیرد، فرصت کودکان برای توسعه شخصیت، مهارت‌ها و کسب موفقیت‌های بعدی در زندگی آینده محدود می‌شود و آسیب می‌بیند. 

*حضور سه‌چهارم دانش‌آموزان انگلیسی پای مشق شب

نتایج یک نظرسنجی از بیش از 2 هزار دانش‌آموز نشان داد، سه چهارم دانش‌آموزان انگلیسی بیشتر از اینکه زمان بعد از مدرسه خود را برای بازی در پارک‌ها و با دوستانشان اختصاص دهند، در خانه و پای مشق شب هستند تا در روز بعدی برای انجام ندادن آنچه که توسط معلم به آنها توصیه شده، مؤاخذه نشوند. 

*گذراندن تعطیلات آخر هفته با مشق شب 

دانش‌آموزان ابتدایی با پریشان‌حالی نسبت به حجم زیاد تکلیف مدرسه خود اعتراض می‌کنند و می‌گویند آخر هفته‌هایشان به جای تفریح و بازی با دوستانشان، پای نوشتن مشق شب هدر می‌رود. 

* مشق شب فقط خسته کننده است

والدین دانش‌آموزان ابتدایی با اعتراض به حجم زیاد مشق شب فرزندانشان می‌گویند «حجم زیاد تکلیف در خانه ساعت‌های روز را برای کودکان‌مان فشرده کرده و اکثر تکالیف فقط خسته‌کننده هستند؛ مشق شب آنها نه تنها سرگرم‌کننده نیستند، بلکه آموزنده بودن آنها نیز از بین رفته است». 

*مشق شب و ارتباط آن با دستیابی به موفقیت

براوون لایتمن، سرپرست اتحادیه معلمان در انگلیس باور دارد، تکالیف در خانه می‌تواند نقش مؤثری در دستیابی به موفقیت‌های بعدی دانش‌آموزان داشته باشد و این در حالی است که نظر والدین و کارشناسان آموزشی با نظریه وی کاملاً متفاوت است. 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات