سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایری وزارت آموزش‌وپرورش از نیاز دانش‌آموزان عشایر کشور به حداقل یک هزار کانکس آموزشی برای تحصیل خبر داد و از خیرین مدرسه‌ساز خواست در این حوزه به آموزش‌وپرورش کمک کنند.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۶۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
محمدرضا سیفی اظهار کرد: هم اکنون 182 هزار دانش آموز عشایری کشور در 6100 باب مدرسه اعم از ساختمانی، گلی و کپری، کانکس و چادر مشغول تحصیل هستند.
 
وی افزود: از مجموع مدارس عشایری کشور، یک هزار مدرسه در کانکس های آموزشی و 900 مدرسه در چادر برپا می شود که با توجه به وضعیت نامناسب برخی از این نوع مدارس و نیز دیگر مدارس عشایری، نیاز به بهسازی و اضافه شدن یک هزار کانکس آموزشی دیگر احساس می شود.
 
استفاده از کانکس های آموزشی مقرون به صرفه است
 
سیفی اضافه کرد: استفاده از کانکس های آموزشی برای عشایر کوچنده که فاصله آنان با روستای دارای مدرسه زیاد بوده و از طرفی نیز جمعیت دانش آموزی کمتری دارند، مقرون به صرفه است.
 
وی تصریح کرد: سیاست آموزش و پرورش عشایری علاوه بر استفاده از کانکس های آموزشی، تجمیع مدارس به ویژه 502 باب مدرسه شبانه روزی متعلق به آموزش و پرورش عشایری و برقراری سرویس ایاب و ذهاب رایگان برای دانش آموزان دراین طرح است. 
 
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایری کشور یادآور شد: در اجرای طرح تجمیع مدارس عشایری که از پارسال باتجمیع 200 باب مدرسه شبانه روزی آغاز شده، هماهنگی های لازم با مدیران کل آموزش متوسطه دوره اول و دوم، فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. 
 
طرح نصب پنل خورشیدی در مدارس عشایری اجرا نشد
 
سیفی درپاسخ به آخرین وضعیت اجرای طرح نصب پنل خورشیدی در مدارس عشایری برای تولید برق مصرفی، گفت: این طرح به دلیل تخصیص نیافتن بودجه هنوز اجرا نشده است.
 
وی به بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح اشاره نکرد اما گفت: اجرای این طرح برای مدارس واقع در مناطق صعب العبور و کانکس های آموزشی سیار، بسیار مفید است.
 
سیفی از قطع همکاری با 620 سرباز معلم در مدارس عشایری کشور خبر داد و اضافه کرد: به جای این سرباز معلم ها از سال آینده از معلمان با تجربه با دادن امتیازات لازم استفاده می شود تا کیفیت آموزشی ارتقا یابد.
 
معوقات معلمان آموزشی مدارس عشایری پرداخت نشده است
 
این مقام مسئول با اشاره به پرداخت نشدن 9 ماه از معوقات معلمان آموزشی مدارس عشایری شامل حق کوچ، حق اسکان و حق ایاب و ذهاب، اضافه کرد: پیگیری های لازم در این حوزه انجام شده که امیدواریم منجر به نتیجه شود
ارسال نظرات
آخرین اخبار