نخستین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه توسعه یافت

مدیر مزرعه پرورش و پارک کروکودیل قشم از افتتاح طرح توسعه این مزرعه به عنوان نخستین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۷۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ مژگان روستا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک کروکودیل قشم نخستین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه و یکی از جاذبه‌های گردشگری هرمزگان است، اظهار داشت: کروکودیل‌های قشم از نوع کروکودیل پروسوس بهترین گونه کروکودیل پرورشی در جهان است.

وی ادامه داد: این مزرعه دارای مجوز سازمان‌های محیط زیست، شیلات و دامپزشکی ایران است و تحت قوانین کنوانسیون بین‌المللی حفظ حیوانات اداره می‌شود.

مدیر مزرعه پرورش و پارک کروکودیل قشم با بیان اینکه خون کروکودیل کاربرد پزشکی دارد و پوست وگوشت آن نیز صادر می‌شود، افزود: پارک کروکودیل با 11 حوضچه در اتوبان قشم به درگهان قرار دارد و مزرعه پرورش کروکودیل نیز با 21 هزار متر مربع در 50 کیلومتری قشم از سال 89 با 17 حوضچه و با هشت سر کروکودیل کار خود را آغاز کرده است.

روستا تصریح کرد: طرح توسعه پارک کروکودیل قشم در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و با بهره برداری از این طرح مساحت این پارک از سه هزار به 10 هزار متر مربع افزایش می‌یابد و برای اجرای این طرح دو میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان داشت: در این پارک 100 کروکودیل از 26 ساله با چهار متر تا نوزاد 40 سانتی متری وجود دارد و در این پارک علاوه بر پرورش کروکودیل 30 گونه پرندگان و خزندگان نیز نگهداری می‌شود.

مدیر مزرعه پرورش و پارک کروکودیل قشم خاطرنشان کرد: کروکودیل‌ها به طور تقریبی 80 سال عمر می‌کنند و وی افزود: در پارک کروکودیل قشم 20 نفر به صوت مستقیم مشغول به کار هستند و و کروکودیل‌ها در 15 سالگی شروع به تخم‌گذاری می‌کنند و تا 60 سالگی سالی یک بار و هر بار حدود 30 تخم می‌گذارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار