خبرهای داغ:
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی:
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی سیاست‌های دولت در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی گفت: کشت کلزا در کشور توسعه‌ می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۹۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، عباس کشاورز در حاشیه بازدید از مزارع کلزا در شهرستان‌های شاهرود و میامی به برخی از مزایای کشت کلزا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کشت کلزا در کشور باهدف اصلاح تناوب کشت و پایداری در کشاورزی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره ماده آلی خاک‌های کشور به‌شدت کاهش‌یافته است افزود: در راستای کشاورزی پایدار و حفظ مواد آلی خاک توسعه کشت کلزا در دستور کار قرارگرفته است.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر هدف اصلی از کشت کلزا تقویت و پایداری زمین است خاطرنشان کرد: خودکفایی درکشت این محصول در حال حاضر هدف نیست و تنها حفظ کشاورزی پایدار با استفاده از کشت کلزا به‌عنوان هدف اصلی در دستور کار قرار دارد.
به گفته کشاورز از دیگر کاربردهای کشت کلزا علاوه روغن‌گیری و حفظ پایداری زمین؛ تأمین کنجاله برای مرغداری‌ها است.
وی با بیان اینکه تاکنون کشاورزان استقبال خوبی از کشت محصول کلزا داشته‌اند خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های تشویقی برای ترغیب کشاورزان به توسعه کشت این محصول تهیه و توزیع بذر مناسب برای کشاورزان بوده است.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع گندم در شهرستان میامی نیز گفت: این شهرستان قطب تولید گندم است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کشت کلزا در سطح ۱۳۰۰ هکتار از اراضی این استان هدف‌گذاری شده است.
میرعماد گفت: سال گذشته 330 هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص داشت که امسال بر اساس برنامه ابلاغی باید یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها