خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد

رابطه اعتقاد به خداوند با فطرت انسان

استاد حوزه علمیه قم گفت: اعتقاد به خداوند در فطرت همه انسان‌ها وجود دارد، همه خدا را می‌شناسند، اما حق خداوند را ادا نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۰۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
رابطه اعتقاد به خداوند با فطرت انسان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری شامگاه شنبه در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به معنای تقوا اظهار کرد: تقوا به معنای مراقبت است، انسان باید مراقب باشد که مسلمان از دنیا برود.

وی ادامه داد: انسان در دنیا قدرت اختیار دارد که اسلام را بپذیرد، اما کسانی که در دنیا مسلمان نباشند، در عالم آخرت از حیات بهشتی بهره‌مند نخواهند شد و افراد غیرمسلمان در روز قیامت دچار خسران می‌شوند، روز قیامت، روز سختی است و آن روز ۵۰ هزار سال است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در سوره‌های مختلف قرآن از ایمان به خداوند و ایمان به روز قیامت یاد شده است، افرادی که می‌گویند اعتقادی به خداوند ندارند، در گرفتاری‌هایی که کاری از دست بشر ساخته نیست، سراغ خدا می‌روند تا خداوند آنان را کمک کند.

ماندگاری با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف اظهار کرد: امام راحل در سال‌های آخر عمر خود، نامه‌ای را به گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی نوشتند و آیت‌الله جوادی آملی برای تحویل این نامه به مسکو سفر کرد.

وی ادامه داد: اعتقاد به خداوند در فطرت همه انسان‌ها وجود دارد، همه خدا را می‌شناسند، اما حق خداوند را ادا نمی‌کنند، انسان در واقع هیچ پشتیبانی جز خدا ندارد، جنس پشتیبانی خداوند با جنس پشتیبانی مردم متفاوت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: همه گنجینه‌های زمین و آسمان برای خداوند است و دارایی خدا بی نهایت است، اما با این وجود برخی از افراد توجهی به پشتیبانی خداوند ندارند، این در حالی است که هر کسی با خدا باشد، به قدرت بی نهایت وصل می‌شود.

ماندگاری با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رژیم صدام در آن دوران از طرف کشور‌های غربی و شرقی مورد حمایت بود، اما کشورمان با بهره‌مند بودن از کمک‌های خداوند توانست بر رژیم بعث در جنگ تحمیلی پیروز شد.

وی ادامه داد: انسان باید مراقب تنبیه‌های خداوند باشد، جنس این تنبیه‌ها با تنبیه‌های پلیس متفاوت است، انسان نباید خداوند را کوچک کند، هیچ مجازاتی سخت‌تر از مجازات خدا نیست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید همیشه مراقب حضور خداوند باشد، خدا ناظر بر اعمال او است، انسان همان طوری که مراقب دوربین‌های پلیس توی جاده‌ها است، باید در زندگی هم به دوربین‌های خداوند توجه کند و دست به گناه نزند.

ماندگاری با اشاره به ضرورت دعا کردن به درگاه خداوند اظهار کرد: خدا با وجود بزرگی، دعای هیچ کس را بی جواب نمی‌گذارد، انسان باید حق بزرگی خداوند را در پشتیبانی رعایت کند و در انجام هیچ عبادتی همچون نماز کوتاه نکند.

وی ادامه داد: انسان اگر بداند چه قدر مجازات خداوند سخت است، دیگر دست به گناه نمی‌زند، بالاترین مجازات خداوند برای انسان این است که فهم و عقل را از او بگیرد، برخی گناهکاران گرچه که مجازات پیامبران را دیدند، اما به دلیل نداشتن فهم و عقل، به خداوند ایمان نیاوردند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در مشکلاتش به خداوند توجه داشت، به همین دلیل توانست سختی‌ها را تحمل کند، باید مراقب دین خداوند و ارزش‌های الهی باشیم تا مسلمان از دنیا برویم.
ارسال نظرات