در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی با سرانه اشتغال بیشتر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: طرح‌هایی باید در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند که سرانه اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند
کد خبر: ۸۹۷۴۷۱۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی، در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: سهم کردستان از محل تسهیلات حمایتی کمیته امداد ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۴۴ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی میزان تسهیلات مشاغل خرد و خانگی استان را هم ۳۳ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: تسهیلات اشتغال خرد و خانگی با اشتغال فراگیر و روستایی متفاوت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: مدیران بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات منتظر راه اندازی این سامانه نباشند.

وی بیان کرد: مدیران بانک‌ها عدم راه اندازی سامانه کارا را یکی از مشکلات موجود در مسیر پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر عنوان کردند.

فیروزی ادامه داد: تاکنون درخواست‌ها و طرح‌هایی به مبلغ ۶۳۹ میلیارد تومان به بانک‌های استان معرفی شده است و مطابق دستورالعمل باید مبالغی که بانک پذیر نبوده به ما اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد:طرح‌هایی باید در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند که سرانه اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند و این اقدام به شرط بانک پذیر بودن طرح‌ها انجام شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات