در واکنش به تجهیز اوکراین از سوی آمریکا؛
روسیه اعلام کرده که در واکنش به تجهیز نظامی اوکراین از سوی آمریکا، یگان جدیدی از سامانه موشکی «اس -400» را در کریمه مستقر کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۲۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  آنطورکه رسانه‌های روسی گزارش کرده‌اند ارتش روسیه یگان جدیدی از سامانه موشکی «اس-400» را روز شنبه در شبه جزیره کریمه مستقر کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» استقرار این سامانه موشکی زمین به هوا در زمان افزایش تنش در منطقه رخ داده است.

بر این اساس، اقدام روسیه دومین مورد از این نوع در شبه جزیره کریمه و استقرار سامانه موشکی قدرتمند اس-400 است. مورد اول در بهار 2017 در نزدیکی شهر بندری فدوسیا رخ داد.

این اقدام روسیه در واکنش به تلاش آمریکا در افزایش قابلیت‌های دفاعی اوکراین با موشک‌های ضدتانک «جاولین» بوده است. استقرار یگان جدید مجهز به سامانه اس- 400 در نزدیکی شهر «سواستوپول» قلمروی هوایی منطقه در مرز با اوکراین را پوشش می‌دهد.

به گزارش فارس،رویترز به نقل از کارشناسان نوشت: این پوشش هوایی که برای دفاع از مرزهای روسیه تدارک دیده شده، می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه حالت رزمی به‌خود بگیرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که سامانه اس- 400 که در غرب از آن به نام «ترایمف» نیز یاد می‌شود قادر است اهداف هوایی تا برد 400 کیلومتر و موشک‌های بالستیک را تا برد 60 کیلومتر هدف گیرد.

این سامانه در سال 2007 وارد زرادخانه روسیه شد.

 
 
 
 
ارسال نظرات